کانون‌های مساجد پیشران جبهه جوانی جمعیت هستند
کانون‌هاي مساجد پيشران جبهه جواني جمعيت هستند
در دومین گردهمایی «مدیران کانون‌های تخصصی خواهران» اصفهان عنوان شد؛

کانون‌های مساجد پیشران جبهه جوانی جمعیت هستند

عضو کانون جمعيت و فرزندآوري کشور گفت: کانون‌هاي مساجد پيشران و در خط مقدم جبهه جواني جمعيت و خروج از بحران جمعيت هستند.
شناسه خبر : 62171 تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۲:۰۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، «زهرا موحدی نیا» در نشست با جمعی از مدیران مسئول کانون های بانوان استان اصفهان به گره های فکری در بین مردم جامعه برای فرزندآوری اشاره کرد و اظهار داشت: موضوعات اقتصادی در ظاهر انگیزه ازدواج و فرزندآوری را از جوانان گرفته در حالی که گره های فکری وجود دارد.

 

عضو کانون جمعیت و فرزندآوری کشور افزود: تفکر غلط مانع از فرزندآوری شده و این موضوع را در بین خانواده های سرمایه دار نیز می بینیم که میلی به فرزندخواهی ندارند.

وی با بیان اینکه حمایت و توزیع بسته های تشویقی چندان تاثیری در رشد جمعیت ندارد، تصریح کرد: این موضوع در دنیا نیز به اثبات رسید چرا که فرزندخواهی و میل به فرزند موضوع فرهنگی است و وابستگی به نیازهای اقتصادی ندارد.

 

موحدی نیا یادآورشد: پول و تامین نیازهای اقتصادی تسهیل گر ازدواج و فرزندآوری هست اما تمام موضوع به این مولفه وابسته نبوده و باید دختر و پسر جوان میل به فرزندخواهی داشته باشند.

وی پاسخ به سوالات و شبهات را مهم خواند و گفت: باید برای فرزند آوری کار بشود که کانون های مساجد از جمله مهمترین مراکز پیشران و در خط مقدم جبهه فرزندآوری هستند.

 

عضو کانون جمعیت و فرزندآوری کشور با بیان اینکه دشمن سیاست گذاری برای ایجاد بحران جمعیت داشته است، تصریح کرد: این سناریو در کشور ایران نیز اجرا شد و کشور را دچار مشکل کرده که امروز شاهد کاهش فرزند آوری هستیم و نگرانی پیری برای آینده را پیش گویی می کند.

وی اضافه کرد: فرزندآوری بحران و چالش ساز نیست و اگر مشکلاتی در دهه های ۶۰ و ۷۰ داشته ایم به دلیل کمبود امکانات بوده و دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

 

موحدی نیا به موضوعات ناباروی اشاره کرد و گفت: زنان باید مراقب تبلیغات شبکه های مجازی و مشاوره های غلط باشند و کانون های مساجد نسبت به این موضوع اطلاع رسانی کنند.

وی ادامه داد: طب سنتی در این خصوص موثر بوده و کانون های مساجد تیم های پزشکی موفق را معرفی کنند.