برگزاری نشست ویدئو کنفرانس مدیر ستاد کانون‌های (فهما) اصفهان با روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها
برگزاري نشست ويدئو کنفرانس مدير ستاد کانون‌هاي (فهما) اصفهان با روساي ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان‌ها

برگزاری نشست ویدئو کنفرانس مدیر ستاد کانون‌های (فهما) اصفهان با روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها

حجت الاسلام والمسلمين نيستاني در نشست ويدئو کنفرانس با روساي ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان هاي استان اصفهان ضمن تجليل از شهرستان هاي برتر در طرح ملي (فهما) گفت: با راه اندازي شبکه عظيم فهما فعاليت کانون هاي فرهنگي هنري رشد چشمگيري داشته است.
شناسه خبر : 11423 تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۱۸
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) از استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نیستانی» در نشست ویدئو کنفرانس با روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان اصفهان ضمن تقدیر ویژه به خاطر حمایت های معنوی از فعالیت کانون های فرهنگی هنری در طرح های ملی «فهما» و «راهکار» گفت: خوشبختانه استان اصفهان در اجرای اولین دوره از طرح ملی «فهما» خوش درخشید.


 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان افزود: استان اصفهان با فعالیت 1929 باب کانون فرهنگی و عضویت بالغ بر 340 هزار نفر در این کانون ها از نظر تعداد کانون و عضو در صدر کشور قرار دارد. 

 

وی در ادامه از کانون های برتر در طرح فهما تجلیل کرد و اظهار داشت: 14 کانون استان اصفهان در سطح ملی برتر و شایسته تقدیر شناخته شدند. 

 

نیستانی ضمن تقدیر از شهرستان هایی که در طرح های ملی «فهما» مشارکت بالایی داشتند، گفت: این کانون ها از شهرستان های اصفهان، کاشان، نجف آباد، خوانسار، فلاورجان، شهرضا، لنجان، مبارکه و دهاقان هستند.

 

وی افزود: همچنین 86 باب کانون فرهنگی هنری استان اصفهان در بخش کانونهای فعال طرح ملی فهما برگزیده شده اند که حمایتهایی مادی و معنوی از این کانونها صورت خواهد گرفت.

 

نیستانی در ادامه به جهاد کرونایی کانون های استان اشاره کرد و تصریح نمود: فعالیت کانون های استان در شهرها و روستاها در کنار سایر گروه ها و نهادهای مردمی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بسیار چشمگیر و قابل ستایش بوده است. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان همچنین به اجرای طرح ملی «راهکار» توسط کانون های استان اشاره کرد و گفت: در این طرح که رزمایشِ ایمان، همدلی، کار و ایثارِ رمضان است، کانون های استان با 14 برنامه عملیاتی در قالب 2 بسته برنامه ای،  در 4 محور ایمان، همدلی، کار و ایثار فعالیت های خود را انجام داده اند.

 

وی تصریح کرد: طرح راهکار شامل محورهای مسجد مجازی، ارتباط مجازی، مواسات، آموزش مجازی، بازارچه، تکریم، فضاسازی محله، خانه های نورانی، با کتاب در خانه، مثل مسجد، به وقت لبخند، کمک مومنانه، به توان مهربانی و خانه ات آباد است که هر کدام از این قالب ها و بسته ها، راهکار معین و چشم انداز روشنی از افق اجرایی برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد را در قالب طرح راهکار بیان می کند.

 


در این نشست همچنین روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان اصفهان گزارشی از برنامه های اجرایی کانون ها در زمینه کرونا و همچنین رزمایش مواسات و همدلی مومنانه ارائه کردند و به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. همچنین آسیب ها و چالش ها و فرصت های رویداد ملی فهما مورد بررسی قرار گرفت و پیرامون اهمیت جذب اعتبارات شهرستانی نیز تاکید شد.