طرح‌های خلاقانه در اولویت دومین رویداد ملی (فهما) قرار گیرد
طرح‌هاي خلاقانه در اولويت دومين رويداد ملي (فهما) قرار گيرد

طرح‌های خلاقانه در اولویت دومین رویداد ملی (فهما) قرار گیرد

مدير ستاد (فهما) در استان اصفهان با بيان اينکه نخستين رويداد ملي «فهما» موجب شد بسياري از زيرساخت هاي لازم به وجود آيد، گفت: در دومين رويداد ملي (فهما) که در سال جاري برگزار خواهد شد، تلاش مي کنيم که نواقص رفع شود و طرح هاي خلاقانه و نوآورانه را در اولويت قرار دهيم.
شناسه خبر : 11773 تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۵۴
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) از استان اصفهان، کانون فرهنگی هنری مهدی موعود(عج) روستای حسین آباد شهرستان فلاورجان به صورت مجازی میزبان حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نیستانی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان و کارشناسان این ستاد بود.

 

در این نشست مشترک حجت الاسلام نیستانی در جریان فعالیت های این کانون در اولین رویداد ملی فهما و همچنین طرح ملی راهکار قرار گرفت.

 

مدیر ستاد فهما در استان اصفهان با بیان اینکه نخستین رویداد ملی «فهما» موجب شد بسیاری از زیرساخت های لازم به وجود آید، گفت: در دومین رویداد ملی فهما که در سال جاری برگزار خواهد شد، تلاش می کنیم که نواقص رفع شود و طرح های خلاقانه و نوآورانه را در اولویت قرار دهیم.

 

وی به فعالیت 500 باب کانون استان اصفهان به صورت ویژه در زمینه مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: نزدیک یکهزار و 500 باب کانون فرهنگی هنری در استان اصفهان در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه مخاطبان خود به منظور پیشگیری و مقابله با کرونا فعالیت داشتند.

 

حجت الاسلام نیستانی تصریح کرد: پروتکل های بهداشتی کانون ها در اوقات فراغت تابستان سال جاری به زودی ابلاغ خواهد شد.

 

وی به درخشش کانون مهدی موعود(عج) در نخستین رویداد ملی فهما اشاره کرد و گفت: برنامه های سال جاری باید به گونه ای باشد که بستر آن برنامه ها، خانواده ها باشند و این موضوع نیاز به خلاقیت و نوآوری کانون ها دارد.

در این نشست همچنین حجت الاسلام «سید محسن میرلوحی» امام جماعت مسجد گزارشی از فعالیت 18 ساله خود در روستای حسین آباد ارائه کرد و گفت: این روستا هرچند کوچک است اما برنامه های فرهنگی بزرگی در دل آن انجام می شود.

 

وی به همدلی نهادهای فعال فرهنگی در مسجد اشاره کرد و افزود: پایگاه بسیج و کانون دست در دست یکدیگر دارند و با کمک همدیگر برنامه های مناسبی در طول سال دارند.

 

میرلوحی به طرح منبر 5 دقیقه ای اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح هر شب بین 2 نماز، کوتاه و مختصر یک نکته تفسیری از قرآن کریم، نهج البلاغه و یا مسائل احکامی مطرح می کنیم و به دلیل کاربردی بودن مطالب و کوتاه بودن آن، مردم نیز استقبال کرده اند.

«رضا قاسمی پور» مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مهد موعود(عج) روستای حسین آباد شهرستان فلاورجان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و حمایت های ستاد استان توانستیم رتبه اول رویدا ملی «فهما» در استان اصفهان و رتبه 27 کشوری را از آن خود کنیم.

 

وی به پیشنهاد طرح های مختلف فرهنگی به ستاد کانون های مساجد کشور اشاره کرد و افزود: طرح تحکیم خانواده و طرح دوره سواد رسانه ای از جمله این طرح ها بوده است.