آمادگی گروه های سرود مردمی مساجد برای جشن های دهه کرامت
آمادگي گروه هاي سرود مردمي مساجد براي جشن هاي دهه کرامت

آمادگی گروه های سرود مردمی مساجد برای جشن های دهه کرامت

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان به اهميت آذين بندي شهرها و روستاها اشاره کرد و گفت: گروه هاي سرود مردمي مساجد آمادگي لازم براي برنامه هاي کاروان هاي سيار شادي در ايام بزرگداشت دهه کرامت را دارند.
شناسه خبر : 12318 تاریخ انتشار : ۳ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۳۱
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) از استان اصفهان، حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» در دیدار اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان اصفهان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به تشریح برنامه های بزرگداشت دهه کرامت پرداخت و گفت: در سال های گذشته فعالیت های متنوع و متکثری هم در بخش جشن های مردمی و هم در دستگاه ها به این مناسبت برگزار می شد اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا نوع برگزاری برنامه ها تغییراتی داشته است.

 

دبیر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان اصفهان با تاکید بر اینکه این محدودیت موجب بروز برخی خلاقیت ها شده است، افزود: ظرفیت های جدیدی برای بزرگداشت دهه کرامت شناسایی شده است و مجموعه های فرهنگی نیز با برنامه های خلاقانه و همچنین بهره گیری مناسب از فضای مجازی برنامه های خود را برگزار می کنند.

 

وی به پیش بینی افزایش مخاطب برنامه های دهه کرامت در سال جاری اشاره کرد و تصریح کرد: خوشبختانه با بازگشایی مساجد و همکاری ائمه جماعات و مجموعه های فرهنگی، برنامه های ترویج و گسترش فرهنگ رضوی در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام معتمدی به ظرفیت عظیم برگزاری برنامه های دهه کرامت در شهرستان ها اشاره کرد و  گفت: برنامه های متنوع فرهنگی، مسابقات کتابخوانی و ... توسط 2 هزار کانون فرهنگی هنری در استان و پایگاه های بسیج و سایر نهادها طراحی و برنامه ریزی شده است.

 

وی به اهمیت آذین بندی شهرها و روستاها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: گروه های سرود مردمی مساجد آمادگی لازم برای برنامه های کاروان های سیار شادی در ایام بزرگداشت دهه کرامت را دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ضمن تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی مناسب برنامه های دهه کرامت توسط رسانه ها گفت: ظرفیت عظیم امامزادگان از دیگر بخش های مهم برنامه های دهه کرامت است که در این ایام برنامه های متنوعی در این اماکن مقدس برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه (3 تیر) مصادف با روز اول دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) به نام روز «تکریم دختران نشان خانواده فاطمی» نامگذاری شده است، گفت: در شادی اهل بیت(ع) سهیم باشیم، مدافعان سلامت رهروان ایثار و شهادت، خانواده مهدوی محور جامعه مهدوی، امامزادگان الگوی تمدن دینی و ولایت پذیری، حضرت شاه چراغ(ع) اسوه عدالت و امین ولایت از عناوین دیگر روزهای دهه کرامت است.

 

حجت الاسلام معتمدی به نامگذاری روز (13 تیر) مصادف با میلاد امام هشتم و روز پایانی دهه کرامت با عنوان «امام رضا(ع) امام رأفت و مهربانی» اشاره کرد و ادامه داد: تشکل های مردمی جهادگران خدمت و سلامت، رفاه و امید در سایه جهش تولید، شهدا و علما الگوی تحقق گام دوم انقلاب و خادم الرضا(ع) شهید سلیمانی؛ الگوی خادمان اهل بیت(ع) از دیگر عناوین ایام دهه کرامت است.