کرامت به معنای عزت نفس و دوری از پستی‌ها است
کرامت به معناي عزت نفس و دوري از پستي‌ها است

کرامت به معنای عزت نفس و دوری از پستی‌ها است

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل گفت: کرامت يعني حالتي که در آن، انسان با دوري از پستي، رذالت و فرومايگي، عزت نفس و بزرگواري داشته باشد؛ ثامن الحجج(ع) و خواهر گرامي‌شان حضرت فاطمه معصومه (س) منزه از هرگونه فرومايگي و مجهز به سلاح تقوي و پرهيزگاري بودند.
شناسه خبر : 12582 تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۴۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) از استان اصفهان، حجت الاسلام سمیع الله مردان با گرامیداشت دهه کرامت گفت: ده روز آغازین ماه ذی ‌القعده، از ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت پربرکت شمس الشموس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به دهه کرامت شناخته می شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود:  کرامت یعنی حالتی که در آن، انسان با دوری از پستی، رذالت و فرومایگی، عزت نفس و  بزرگواری داشته باشد و این دو بزرگوار، مظهر کرامت انسانی و منزّه از هرگونه فرومایگی و مجهز به سلاح تقوی و پرهیزگاری بودند.

 

حجت الاسلام مردان ادامه داد: دهه کرامت تجلی کرامت انسانی در وجود شاخص ترین فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) و نویددهنده‌  ادامه حیات اسلام و ارزش ‌های انسانی در سایه آموزه‌های دینی و قرآنی است.

 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: ائمه اطهار به ویژه امام رضا(ع) کرامات بسیاری دارند که به عنوان اعجاز شناخته می شود و نسل جوان ما باید با شناخت و معرفت بیشتر نسبت به شخصیت ائمه اطهار(ع) سیره آنان را الگوی خود قرار دهند./