ارزش فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری به مسجدی بودن آن است
ارزش فعاليت کانون‌هاي فرهنگي هنري به مسجدي بودن آن است

ارزش فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری به مسجدی بودن آن است

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان در آئين مجازي افتتاحيه دومين رويداد ملي(فهما) ارزش فعاليت هاي کانون ها را به مسجدي بودن آن خواند و گفت: بزرگرتين ماموريت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در شرايط کنوني آگاهي بخشيدن به مردم و مخاطبان براي مبارزه صحيح با ويروس کرونا است.
شناسه خبر : 13585 تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی در آئین افتتاحیه دومین رویداد ملی فهما که به صورت مجازی با حضور مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان برگزار شد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و فعالیت این نهادهای خودجوش مردمی اهمیت بالایی دارد که در مقابله با کرونا نیز این موضوع خود را به خوبی نشان داد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به فعالیت بالغ بر 1900 باب کانون فرهنگی هنری در استان اصفهان اشاره کرد و تصریح کرد: ظرفیت بسیار خوبی از گذشته تا کنون در کانون های مساجد استان شکل گرفته است که باید با حمایت همگانی تقویت شود.

 

وی ارزش فعالیت های کانون ها را به مسجدی بودن آن خواند و افزود: از آنجایی که مسجد مکانی مقدس و خانه خداست، فعالیت در آن از ارزش بالایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام معتمدی به فعالیت های انجام شده کانون های مساجد برای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و تصریح کرد: همه ما باید به طور عملی قدردان زحمات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی باشیم و این مهم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و استفاده مناسب و صحیح از ماسک محقق می شود.

 

وی به اهمیت فرهنگسازی، هدایت کردن و جهت دادن مردم به سمت رعایت دستورالعمل ها تاکید کرد و گفت: بزرگرتین ماموریت کانون های فرهنگی هنری مساجد در شرایط کنونی آگاهی بخشیدن به مردم و مخاطبان برای مبارزه صحیح با ویروس کرونا است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه به اهمیت بهره مندی کانون ها از فضای مجازی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: کانون ها بایستی برای ارتباط با مخاطبان و ارائه برنامه های فرهنگی خود از بستر فضای مجازی به خوبی بهره ببرند.

 

وی به ظرفیت کانون ها در شهرستان های مختلف و لزوم تعامل با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و گفت: خاستگاه برخی از هنرها مساجد است از این رو کانون های فرهنگی هنری بر آموزش اینگونه هنرها باید اهتمام جدی تری داشته باشند.