هدف از برگزاری «سه‌شنبه‌های تکریم» فرهنگ‌سازی راه و رسم شهدا در جامعه است
هدف از برگزاري «سه‌شنبه‌هاي تکريم» فرهنگ‌سازي راه و رسم شهدا در جامعه است

هدف از برگزاری «سه‌شنبه‌های تکریم» فرهنگ‌سازی راه و رسم شهدا در جامعه است

فرماندار شهرستان اصفهان در ديدار با خانواده شهيدان بهشتي‌نژاد گفت: تکريم خانواده شهدا بايد به عنوان يک اصل مهم در سطح جامعه فرهنگ‌سازي شود.
شناسه خبر : 14584 تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان اصفهان، حسین سیستانی در دیدار با خانواده معظم شهیدان «سید حسن، سید مهدی و سید حمید بهشتی نژاد» که در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم انجام شد، خانواده شهدا را الگو و اسوه جامعه برشمرد و گفت: این خانواده شهید که از روحانیون موثر اصفهان هستند و متخلق به اخلاق حسنه، افتخار تقدیم دو شهید روحانی و یک شهید کودک به انقلاب و اسلام را داشته اند که بسیار ارزشمند است.

 

فرماندار شهرستان اصفهان با بیان اینکه مسئولان باید با حضور خود در بین خانواده های معظم شهدا از آنها الهام بگیرند، افزود: ما با حضور در منزل شهدا الگو می گیرم و در واقع تجدید قوا می کنیم.

 

وی با بیان اینکه تکریم خانواده شهدا به عنوان یک مهم در سطح جامعه باید فرهنگسازی شود، تصریح کرد: ارتباطات مسئولان و مردم با خانواده های شهدا باید به صورت پیوسته باشد تا بتوانیم راه و روش و سیره شهدا را در جامعه نهادینه کنیم.

 

سیستانی به خیانت های دشمنان اسلام و انقلاب در طول این سال ها اشاره کرد و گفت: این خباثت ها و تحریم های ظالمانه به هیچ عنوان رشد ملت ایران را متوقف نمی کند و جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا با صلابت به مسیر خود ادامه می دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه فاصله دیدار با خانواده شهدا را باید کم کنیم و دیدارهای بیشتری داشته باشیم، تصریح کرد: در این چرخه عظیم گرفتاری ها ممکن است موارد مهمی باشد که از ذهن مسئولان پنهان مانده باشد که با تذکر خانواده معظم شهدا می توان آن را اصلاح کرد.

 

فرماندار اصفهان سه شنبه های تکریم را طرحی کارآمد خواند و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز در قالب این طرح به تکریم خانوده های شهدا در محلات و روستاهای مختلف خواهند پرداخت.

 

دیدار با خانواده معظم شهیدان «سید حسن، سید مهدی و سید حمید بهشتی نژاد» در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم با حضور فرماندار اصفهان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان و مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان صورت گرفت.

 

شهید حجت‌الاسلام سید حسن بهشتی‌نژاد در سال 1360 به همراه برادرزاده 3 ساله خود(شهید سید حمید بهشتی‌نژاد) در یک عملیات تروریستی توسط منافقین کوردل ترور و به شهادت رسیدند.


شهید حجت‌الاسلام «سید مهدی بهشتی‌نژاد» نیز در سال 1362 در منطقه عملیاتی مجنون(عملیات خیبر) و در سن 21 سالگی به فیض شهادت نائل آمد.