نهادینه‌سازی سیره شهدا در جامعه هدف اصلی رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» است
نهادينه‌سازي سيره شهدا در جامعه هدف اصلي رويداد بين‌المللي «روح مقاومت» است

نهادینه‌سازی سیره شهدا در جامعه هدف اصلی رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» است

حجت الاسلام نيستاني گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد با مشارکت در طرح ملي «سه شنبه هاي تکريم» و رويداد بين المللي «روح مقاومت» ضمن تکريم خانواده معظم شهدا به عنوان سرمايه هاي معنوي جامعه، راه و سيره شهدا را در جامعه نهادينه مي کنند.
شناسه خبر : 14585 تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۵۷
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نیستانی در دیدار با خانواده معظم شهیدان «سید حسن، سید مهدی و سید حمید بهشتی نژاد» که در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم انجام شد، خانواده شهدا را سرمایه معنوی جامعه برشمرد و گفت: در شرایط زمانی قرار گرفته ایم که دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی با کمک رسانه هایشان به تحریف واقعیات می پردازند و در تلاش هستند تا جایگاه والای شهید را در ذهن مردم تقلیل دهند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان افزود: باید در برابر توطئه دشمنان هوشیار باشیم و با بازخوانی سیره و زندگی شهدا با انحراف جدی پیش رو مبارزه کنیم.

 

وی با اشاره به ابعاد مبارزه فرهنگی در حوزه دفاع مقدس و پاسداشت و حمایت از مدافعان امنیت، خاطرنشان کرد: رویداد بین المللی «روح مقاومت» با محوریت آشنایی با وصایای شهدا به ترویج روح مقاومت در جامعه می پردازد.

 

دکتر نیستانی وصایای شهدا را گنجینه معنوی و بخشی از تاریخ مکتوب تفکر مقاومت خواند و افزود: مساجد به عنوان پایگاه اصلی رشد جوانان و یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی همواره در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته است.

 

وی گفت: مساجد در طول تاریخ مکانی برای ترویج فرهنگ ازخودگذشتگی و ایثار بوده اند تا جاییکه خواستگاه شهدای مدافع حرم و امنیت و حتی شهدای سلامت برخواسته از دل مساجد است.

 

مدیر ستاد فهما در اصفهان اظهار داشت: رویداد بین‌المللی روح مقاومت همزمان با سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آغاز شده و به مدت ۱۱۰ روز تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و عموم علاقه‌مندان و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند در این رقابت معنوی شرکت کنند.

 

دیدار با خانواده معظم شهیدان «سید حسن، سید مهدی و سید حمید بهشتی نژاد» در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم با حضور فرماندار اصفهان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان و مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان صورت گرفت.

 

شهید حجت‌الاسلام سید حسن بهشتی‌نژاد در سال 1360 به همراه برادرزاده 3 ساله خود(شهید سید حمید بهشتی‌نژاد) در یک عملیات تروریستی توسط منافقین کوردل ترور و به شهادت رسیدند.


شهید حجت‌الاسلام «سید مهدی بهشتی‌نژاد» نیز در سال 1362 در منطقه عملیاتی مجنون(عملیات خیبر) و در سن 21 سالگی به فیض شهادت نائل آمد.