«تورجی‌زاده‌ها» برای جوانان ما الگو هستند
«تورجي‌زاده‌ها» براي جوانان ما الگو هستند

«تورجی‌زاده‌ها» برای جوانان ما الگو هستند

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان اصفهان در ديدار با مادر شهيد «محمدرضا تورجي زاده» فرمانده گردان يازهرا(س) گفت: «تورجي زاده ها» براي جوانان ما الگو هستند و نبايد اجازه دهيم ياد و خاطره اين بزرگمردان زمانه فراموش شود.
شناسه خبر : 15192 تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نیستانی در دیدار با خانواده معظم شهید «محمدرضا تورجی زاده» که در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم انجام شد، گفت: مزار این شهید والا مقام در گلستان شهدای همیشه جاوید اصفهان از زمان شهادت تا کنون محل زیارت کسانی است که راز دل را با او گفته ‌اند و از او برای گشایش در کارهایشان شفاعت خواسته اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به ارادت خاص شهید تورجی زاده به امام زمان(عج) اظهار داشت: در خاطرات یکی از همرزمان این شهید آمده است که مدتی علی رغم دوری مسافت هر سه شنبه به مسجد مقدس جمکران می رفته و پس از اقامه نماز امام زمان(عج) به جبهه باز می گشته است.

 

وی با تاکید بر اینکه «تورجی زاده ها» برای جوانان ما الگو هستند و نباید اجازه دهیم یاد و خاطره این بزرگمردان زمانه فراموش شود، تصریح کرد: علاقه «محمدرضا» به حضرت فاطمه زهرا(س) به شکلی بوده است که همیشه در مداحی های خود یادی از آن حضرت می نموده و همین عشق باعث تشکیل هیئت به نام یازهرا و پس از آن گردان یازهرا(س) می شود و وصیت می‌نماید بر روی سنگ مزارش یا زهرا بنویسند و هنگام شهادت نیز از ناحیه بازو و پهلو مورد اصابت ترکش قرار گرفته وبه شهادت می رسد. 

 

دکتر نیستانی در ادامه به برگزاری رویداد ملی «روح مقاومت» اشاره کرد و گفت: این رویداد در واقع بازخوانی وصایای شهدا در قالب های مختلف هنری است و در تلاش است تا راه و سیره شهدا در جامعه نهادینه شود.

 

شهید محمدرضا تورجی‌زاده 23 تیرماه 1343 دیده به جهان گشود و 5 اردیبهشت 1366در بانه، منطقه عملیاتی کربلای 10 به شهادت رسید.