کانون‌های فهما در تقویت و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه نقش موثری دارند
کانون‌هاي فهما در تقويت و ارتقاي فرهنگ عمومي جامعه نقش موثري دارند

کانون‌های فهما در تقویت و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه نقش موثری دارند

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان به جايگاه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد، اظهار کرد: آسيب‌شناسي جامعه، ارائه طرح و ايده به شوراي فرهنگ عمومي از وظايف کانون‌هاي فهما است.
شناسه خبر : 15298 تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از اصفهان، حجت الاسلام «رمضان‌علی معتمدی» در نشست شورای راهبردی رابطان مناطق (فهما) شهرستان اصفهان با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد به اقتضای زمان و مسائلی که در جامعه پیش می آید برنامه های خود را طراحی و اجرا می کنند، گفت: کارکرد کانون ها قبل از کرونا و بعد از کرونا بسیار متفاوت است و به همین دلیل فعالیت های فرهنگی در مساجد ماندگار است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه کانون های مساجد یک ظرفیت عظیم مردمی هستند، اظهار داشت: یک مسجد با تمام ظرفیت هایی که خداوند در آن قرار داده است در اختیار ماست و باید با همگرایی و هم افزایی که یک اصل مهم در مساجد است بهره لازم از آن برده شود.

 

وی با بیان اینکه امام جماعت، هیئت امنا، بسیج، هیئت و کانون فرهنگی هنری باید با اتحاد و همدلی فعالیت کنند، گفت: اگر اتحاد و همدلی بین نهادهای فعال فرهنگی در مساجد نباشد دوگانگی باعث از دست دادن ظرفیت ها خواهد شد.

 

معتمدی فعالیت های مسجدی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را منجی مردم خواند و افزود: در ماه های آینده ممکن است مشکلاتی در پی شیوع موج بعدی کرونا در کشور به وجود بیاید که کانون های فرهنگی و مساجد باید با برنامه ریزی صحیح با این ویروس مقابله کنند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه برخی مجموعه های فرهنگی کمبود بودجه را مشکل اصلی خود می پندارند، تصریح کرد: هرچند مشکلات اقتصادی وجود دارد اما اگر مجموعه های فرهنگی برنامه ریزی صحیح داشته باشند بودجه های لازم از طرق مختلف در دل همان برنامه پیش بینی می شود و اعتبار به وجود می آید.

 

معتمدی گفت: هنر جذب خیرین فرهنگی به کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از رسالت ها و ماموریت های مدیران مسئول کانون های فهما است که باید برای آن برنامه داشته باشند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان به اهمیت تعریف نقش کانون های مساجد در تقویت و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه اشاره کرد و گفت: آسیب شناسی جامعه و ارائه طرح و ایده به شورای فرهنگ عمومی از وظایف اصلی کانون ها است که باید پس از طی مراحل کارشناسی در صحن شورای فرهنگ عمومی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

 

وی بازخوانی منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری را از دیگر رسالت های کانون های فهما برشمرد و افزود: برش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در کانون های فرهنگی هنری مساجد باید استخراج شود و در اختیار این نهاد انقلابی برای اجرای عملیاتی و میدانی قرار گیرد.