نگرش نوین فرهنگی کانون‌های فهما، مهمترین عامل جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است
نگرش نوين فرهنگي کانون‌هاي فهما، مهمترين عامل جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

نگرش نوین فرهنگی کانون‌های فهما، مهمترین عامل جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است

حجت الاسلام معتمدي در پيامي به مناسبت ١٨ اسفند سالروز تأسيس کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد گفت: نگاه فرهنگي و هنري اين کانون‌ها که منبعث از رويکردهاي حاکم بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است، از مهمترين عوامل جذب جوانان و نوجوانان امروزي به مساجد است.
شناسه خبر : 25829 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین «رمضانعلی معتمدی» با صدورپیامی، ١٨ اسفندماه بیست وهشتمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را تبریک گفت.

 

متن کامل پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به شرح زیر است:

مسجد در دین اسلام نه فقط مختص عبادت پروردگار یکتا، بلکه در کنار آن، همواره محلی برای اجتماع مسلمانان برای رتق و فتق امور اجتماعی بوده است؛ چرا که اهمیت زندگی اجتماعی فرد مسلمان که از احکام اسلامی به ویژه در فقه شیعه مشهود است مهمترین وجه افتراق آئین مبین اسلام با سایر ادیان است ، از این منظر، ضروری است زندگی فردی و جمعی مسلمانان در کنار و در تعادل با هم سازماندهی شود.


مساجد به عنوان گسترده ترین اماکن فرهنگی و مذهبی جامعه اسلامی با داشتن شبکه مویرگی در دورترین نقاط کشور، مهمترین و بهترین ابزار برای این منظور و تاثیرگذاری فرهنگی و هنری در جامعه و رسیدن به عدالت در توزیع امکانات فرهنگی و هنری هستند.


کانون های فرهنگی و هنری مساجد که با ابتکار و دوراندیشی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در اوایل دهه هفتاد ایجاد شده اند، در کنار همفکری ها و رهنمودهای ائمه جماعات و مراکز بسیج، به یکی از ارکان اصلی اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و توحیدی تبدیل شده اند.


نگاه فرهنگی و هنری این کانون‌ها که منبعث از رویکردهای حاکم بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، یکی از مهمترین عوامل جذب جوانان و نوجوانان امروزی به مساجد است.


 اینک که در آستانه گرامیداشت بیست وهشتمین سال تاسیس این نهاد اثرگذار فرهنگی و هنری هستیم ، لازم است با نگاهی آسیب شناسانه به گذشته، تلاش کنیم ضمن رفع کاستی ها، فصل نوینی در تاریخ فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجداستان اصفهان رقم زنیم.


اینجانب ضمن تقدیر از مساعی تمام بزرگوارانی که در این سال ها، به ویژه شرایط دوران ویروس منحوس کرونا به شکلی خالصانه و خاضعانه با همه کمبودها در خدمت به ساحت مقدس فرهنگ مسجد کوشا بوده اند، انتظار دارم دست اندرکاران و عوامل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان اعم از کارکنان و مدیران کانون ها ضمن اهتمام جدی به انجام وظایف محوله، از خلاقیت و نوآوری در پیشبرد برنامه ها و فعالیت ها غافل نبوده و تمام هم و غم خود را مصروف ایجاد ارتباط سازنده با افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان نمایند.

 

شناسایی توانمندیها و خلاقیت های نوجوانان در مسجد می تواند آینده ای درخشان برای حوزه فرهنگ دینی و تربیت نیروی انسانی متعهد را به همراه داشته باشد.

 

یادآوری این نکته ضروری است که بخشی  از شهرها، بخش ها و روستاهای استان ما، فاقد مجتمع های فرهنگی و هنری بوده و کانون های مساجد باید به تنهایی بار این مظلومیت فرهنگی را یک تنه بر دوش بکشند.


این مساله وظیفه ما را به عنوان مدیران فرهنگی نظام جمهوری اسلامی سنگین تر و پاسخگویی در درگاه الهی را دشوارتر می سازد.

در پایان امیدوارم تحت عنایات خاصه امام عصر(علیه السلام) در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران موفق و موید باشید.

از خداوند متعال توفیق روزافزون همه دست اندرکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای خدمت به مردم عزیز کشورمان را خواستارم.