کانون های فهما؛ پرچم دار فرهنگ و هنر ایران اسلامی در همه نقاط کشور
کانون هاي فهما؛ پرچم دار فرهنگ و هنر ايران اسلامي در همه نقاط کشور
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان مطرح کرد؛

کانون های فهما؛ پرچم دار فرهنگ و هنر ایران اسلامی در همه نقاط کشور

حجت الاسلام معتمدي با بيان اينکه رويکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي توجه ويژه به کانون هاي فرهنگي هنري مساجد است، گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در همه نقاط کشور پرچم دار فرهنگ و هنر ايران اسلامي هستند.
شناسه خبر : 25952 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۱۴
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین «رمضانعلی معتمدی» در دیدار برخی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان که به مناسبت (18 اسفند) مصادف با بیست و هشتمین سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، گفت: کارکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر استان اصفهان، قابل توجه و تاثیرگذار است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت کانون های مساجد موجب نزدیک شدن مساجد به طراز اسلامی شده است، اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ... در مساجد باعث رونق مساجد و جذب بیشتر مردم به این پایگاه مقدس می شود.

 

وی با بیان اینکه رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه به کانون های فرهنگی هنری مساجد است، تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در دورترین نقاط کشور و در روستاها که هیچ ارگانی و نهادی فعالیت فرهنگی ندارد، پرچم دار فرهنگ و هنر ایران اسلامی هستند.

 

حجت الاسلام معتمدی با تاکید بر اینکه دولت تسهیل گر فعالیت های فرهنگی و هنری است، افزود: ظرفیت عظیم مردمی پای کار فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد آمده است و همین مردمی بودن، عامل ماندگاری آنهاست.

 

گفتنی است نزدیک به 2 هزار باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اصفهان فعالیت می کنند و تا کنون 350 هزار عضو با ورود به سامانه بچه های مسجد عضویت خود در یکی از کانون های فرهنگی هنری در سطح استان را انتخاب کرده اند. استان اصفهان از لحاظ تعداد کانون ها و تعداد اعضای کانون ها حائز رتبه نخست در کشور است.