تاکید بر طبقه بندی و گونه بندی کانون های مساجد در سال آینده
تاکيد بر طبقه بندي و گونه بندي کانون هاي مساجد در سال آينده
معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد فهما مطرح کرد؛

تاکید بر طبقه بندی و گونه بندی کانون های مساجد در سال آینده

جلال ريزانه با بيان اينکه در طرح ملي فهما به دنبال قهرمان پروري نيستيم بلکه به دنبال اثربخشي هستيم، گفت: طبقه بندي و گونه بندي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد از برنامه هاي مهم طرح فهما در سال آينده خواهد بود.
شناسه خبر : 26115 تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از اصفهان، «جلال ریزانه» در آئین گرامیداشت بیست و هشتمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و تجلیل از کانون های برگزیده استان اصفهان در طرح ملی ایران قوی گفت: یک حرکت مقدسی در راستای جهاد انقلاب اسلامی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد شکل گرفته است.

 

معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد(فهما) به اهمیت تناسب نوع فعالیت های کانون ها با تغییرات محیطی اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن علاوه بر اینکه در حوزه های نظامی کار می کند در حوزه فرهنگی که درواقع حوزه مغزافزاری است بسیار قوی تر از حوزه های نرم افزاری فعالیت می کند.

 

وی با طرح این سوال که اتفاقات آینده در حوزه فرهنگ چگونه خواهد بود، تصریح کرد: در همین راستا طرح ملی فهما تدوین شد و ارتباطات و فعالیتهای کانون های فرهنگی هنری مساجد از حوزه های فیزیکی به شبکه و نرم افزار تغییر مسیر داده است.

 

دکتر ریزانه با بیان اینکه بالغ بر 25 هزار کانون فرهنگی هنری مسجد در شبکه و زیست بوم مجازی به نام بچه های مسجد فعالیت می کنند، گفت: طرح ریزه های این شبکه بزرگ در طول 3 سال آینده فعالیت خود را تمام توان ادامه خواهد داد تا بتوانیم خروجی مفیدی از این طرح داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه زیست بوم مجازی بچه های مسجد در شرایط کرونا فعالیت فرهنگی و هنری در مساجد را به شکلی قوی هدایت و رهبری کرد، خاطرنشان ساخت: خیلی از دستکاه های فرهنگی فعالیت های فرهنگی خود را تعطیل کردند اما این زیست موجب تقویت فعالیت ها شد.

 

معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد فهما با بیان اینکه در طرح ملی فهما به دنبال قهرمان پروری نیستیم، تصریح کرد: به دنبال اثربخشی بیشتر هستیم تا بتوانیم به نیاز مخاطبان جامعه پاسخ بهتری بدهیم.

 

وی طبقه بندی و گونه بندی کانون ها را از برنامه های مهم طرح فهما در سال آینده خواند و افزود: کارآفرینی در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ... برنامه دوم طرح ملی فهما در سال های آتی است و تلاش میکنیم خدمات ارائه شده توسط کانون ها مبتنی بر نیازهای افراد در جامعه بر پایه اقتصاد باشد.

 

ریزانه به اهمیت رفع نیازهای اقتصادی توسط کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: چند طرح پژوهشی با دانشگاه های معتبر کشور برای کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز شده است.