کارآفرینی؛ نقطه عطف درآمد پایدار برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است
کارآفريني؛ نقطه عطف درآمد پايدار براي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد است
سپرست معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد فهما:

کارآفرینی؛ نقطه عطف درآمد پایدار برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است

ريزانه، در نشست شوراي راهبردي رابطان فهما در شهرستان اصفهان گفت: توليد بر پايه کارآفريني نقطه عطف درآمد پايدار براي کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد محسوب مي‌شود.
شناسه خبر : 32011 تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از اصفهان: «جلال ریزانه» در نشست شورای راهبردی رابطان فهما در شهرستان اصفهان که 22 آبان در محل خانه مشروطه اصفهان برگزار شد، با اشاره به موضوع منابع مالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: ایجاد منابع پایدار برای این کانون ها از سه روش منابع حمایتی، منابع تولیدی کانون های مساجد و منابع توسعه ای در دستور کار است.

 

سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد فهما افزود: تولید بر پایه کارآفرینی  نقطه عطف درآمد پایدار برای کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که بسیاری از مدیران کانون ها از این محل درآمدزایی و تامین اعتبار می کنند.

 

وی ادامه داد: کانون های مساجد با تدوین برنامه ای متناسب با ظرفیت خود باید منابع پایداری ایجاد کنند که توجه به فعالیت های کارآفرینی و مدل های نوین در این خصوص نقش اساسی دارد.

 

 ریزانه با اشاره به اینکه مصرف و هزینه بودجه نیز به اندازه تامین درآمد مهم است، تصریح کرد: چگونگی هزینه که منجر به جلب اعتماد و کسب کمک های مردمی و دولتی بشود اهمیت دارد که از این رو مدیران کانون ها نسبت این اصل مهم توجه داشته باشند.

وی یادآور شد: باید مدل های موفق را بدست آوریم و برنامه ریزی برای اجرای آن داشته باشیم و با چنین طرح هایی به دیگر مراکز نیز راه و روش صحیح ارائه دهیم.

 

 *مردمی سازی فرهنگ و هنر با ظرفیت کانون های مساجد

وی به فعالیت دولت جدید و رویکرد مردمی آن اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از دغدغه های جدی دولت در حوزه فرهنگ و هنر، مردمی بودن آن است که در این زمینه کانون های فرهنگی و هنری مساجد از طرفیت خوبی بهره مند هستند.

 

ریزانه استفاده از ظرفیت کانون های مساجد برای دستیابی به اهداف فرهنگی و هنری دولت در راستای مردمی سازی آن را مهم برشمرد و گفت: مدیران و تیم اجرایی کانون های مساجد در این حوزه نقش خود را ایفا کنند.

*ضرورت تاسیس وزارت مسجد

معاون ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد بر ضرورت تاسیس وزارت مسجد در کشور خبرداد و گفت: چنین اقدامی موجب هم افزایی و ایجاد مسیر مناسب برای انجام کارهای فرهنگی در کشور خواهد شد و از اتلاف منابع در بین دستگاه های مختلف جلوگیری می شود.

 

وی اضافه کرد: اگر در ادوار گذشته این مهم محقق شده بود دستاوردهای زیادی را امروز در حوزه فرهنگ و هنر شاهد بود و پراکنده کاری را نداشتیم.

 

ریزانه بر عزم و اراده دولت جدید در این خصوص اشاره کرد و اذعان داشت: کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دولت در این خصوص هم نظر بوده و امکان رقم خوردن آن وجود دارد.

 

گفتنی است در این نشست رابطان فهما در شهرستان اصفهان به ارائه مسائل، مشکلات و ارائه راهکار پرداختند. در بخشی از این نشست از خانه آقا نورالله نجفی از علمای بزرگ اصفهان در زمان مشروطه بازدید شد.