افزایش مشارکت مردم در فرهنگ و هنر با تقویت کانون های مساجد
افزايش مشارکت مردم در فرهنگ و هنر با تقويت کانون هاي مساجد
سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد فهما مطرح کرد:

افزایش مشارکت مردم در فرهنگ و هنر با تقویت کانون های مساجد

ريزانه با اشاره به رويکرد دولت سيزدهم براي افزايش مشارکت مردم گفت: با تقويت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شعار مردمي سازي فرهنگ و هنر محقق مي شود و دولت براي رسيدن به شعار خود از اين حوزه استفاده خواهد کرد.
شناسه خبر : 32930 تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) اصفهان، «جلال ریزانه» در نشست با مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان خمینی شهر به دغدغه های فعالان فرهنگی و هنری مساجد و همچنین آینده پیش روی این حوزه اشاره کرد و اظهارداشت: کانون های مساجد جایگاه مهمی در حوزه مردمی و مشارکت در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری دارند.

 

 سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: کانون های مساجد فرهنگ و هنر مردمی را با وجود پشتوانه اجتماعی فعال محقق می سازند و دولت برای رسیدن به شعار خود از این حوزه استفاده خواهد کرد.

 

 

وی ادامه داد: نشست هایی با اعضای کمسیون فرهنگی مجلس و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص برگزار شده و عزم خوبی برای حمایت از کانون های فرهنگی و هنری وجود دارد و با بسته های پیشنهادی به دولت سعی بر افزایش مشارکت داریم.

 

 ریزانه به نیازهای اقتصادی این مراکز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بخشی از این موضوع با حمایت های دولتی رفع و مابقی نیز با پیوست نگاری اقتصادی و توجه به محل های درآمدی پایدار برای کانون ها رفع و تامین خواهد شد.

 

وی با اشاره به ظرفیت فعال مردمی در کانون های مساجد اضافه کرد: پشتوانه عمومی در پیشبرد بسیاری از کارها موثر بوده و نقش حیاتی را ایفا خواهد کرد.

 

 سرپرست ستاد فهما استان اصفهان اضافه کرد: اگر فرصت های اقتصادی برای حوزه فرهنگ و هنر ایجاد شود دیگر وابستگی به اعتبارات مالی کاهش و نگرانی در تامین منابع از بین خواهد رفت.

 

ضرورت خلاقیت در کانون های مساجد

وی به نقش کانون ها در ایجاد فرصت های درآمدی و مدیریت منابع اشاره کرد و یادآورشد: خلاقیت در جنبه های مختلف فعالیتی، درآمدی، هزینه کرد و جذب و سازماندهی در کانون های فرهنگی و هنری یک مقوله ضروری و اساسی است.

 

ریزانه توجه مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد به جلب مشارکت و پشتوانه های مهم مردمی را ضروری بیان کرد و اذعان داشت: هر چقدر این حمایت ها افزایش یابد توسعه کمی و کیفی بهتر می شود و دغدغه ها کمتر خواهد شد.