رویداد ملی فهما قدرت جریان فرهنگی و هنری مساجد کشور را نشان می‌دهد
رويداد ملي فهما قدرت جريان فرهنگي و هنري مساجد کشور را نشان مي‌دهد
معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما:

رویداد ملی فهما قدرت جریان فرهنگی و هنری مساجد کشور را نشان می‌دهد

مرتضي طاهريان گفت: رويداد ملي «فهما» علاوه بر ديده شدن کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، قابليت اين کانون ها و قدرت جريان فرهنگي و هنري مساجد کشور را مي تواند نشان دهد.
شناسه خبر : 33104 تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از اصفهان، «مرتضی طاهریان» در حاشیه بازدید از کانون فرهنگی هنری معراج الصالحین مسجد باب الحوائج موسی بن جعفر(ع) کاشان گفت: رویداد فهما ظرفیتی ایجاد کرده تا بتوانیم کانون های سراسر کشور را فارغ از بُعد جغرافیایی و فارغ از توانمندی هایی که کانون ها از حیث امکانات و نیروی انسانی دارد، رصد و با آن ها ارتباطی دو سویه برقرار کنیم.

 

 معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: رویداد فهما شرایطی را برای بهتر دیده شدن فعالیت کانون های فرهنگی ایجاد کرده و این امکان برای ما فراهم شده که ضمن رتبه بندی کانون ها بتوانیم با توانمندی ها و استعدادهای آن ها بیشتر آشنا شویم.

 

طاهریان ادامه داد: فهما شرایطی فراهم می کند که کانون هایی که به سادگی قابل دسترسی نیستند؛ در سریع ترین زمان ممکن بتوانند ضمن اینکه فعالیت خود را به ثبت می رسانند حتی اگر مسئله و پیشنهاد و انتقادی دارند به مسئولان انتقال دهند.

 

وی افزود: فهما فرصتی ایجاد مي کند که کانون های فرهنگی هنری امکانات و ظرفیت ها و استعدادها را به اشتراک بگذارند و بتوانند در سایه این اشتراک و همکاری و همدلی اثرگذاری کار خود را بالاتر ببرند.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهمای کشور تصریح کرد: شرط تحقق اهداف عالیه این رویداد این است که اطلاعات از طریق کانون ها با صحت و دقت و جامعیت ثبت شود که طبیعتا ما می توانیم نمای بهتری از شرایط موجود داشته باشیم و در برنامه ریزی ها استفاده کنیم.

 

 طاهریان ادامه داد: در این دو دوره که رویداد فهما را برگزار کردیم با کانون ها و مجموعه هایی آشنا شدیم که تاکنون هیچ گاه فرصت دیده شدن آن ها به نوعی در سطح ستاد فراهم نبود. در قالب این رویداد، کانون های روستایی و مناطق مرزی با قدرت توانستند با کانون های شهری و برخوردار رقابت کنند و حتی رتبه های خوبی هم کسب کنند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهمای کشور ادامه داد: فهما را نباید فقط با مباحث مالی و اعتباری گره بزنیم. بخشی از این رویداد منجر به ارزیابی کانون ها می شود  و حمایت بر اساس میزان فعالیت انجام می شود، اما بخش های مهم دیگری که جریان فهما دارد علاوه بر دیده شدن، قابلیت کانون ها و قدرت جریان فرهنگی و هنری مساجد کشور را می تواند نشان دهد و این جریان تاثیر مهمی می تواند در کلان نظام داشته باشد.

طاهریان در ادامه اظهار داشت: در قدم بعدی رویداد فهما، شبکه سازی اتفاق می افتد که بسیار مهم است. سامانه فهما این قابلیت را دارد که  برای انسجام بیشتر فعالیت ها،  صدها شبکه تخصصی و جغرافیایی ایجاد شود.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: شبکه رابطین یکی از این ظرفیت هاست که اگر این ظرفیت به خوبی شناخته و استفاده شود، می تواند در حوزه های فرهنگی و هنری در محله و منطقه و شهر تاثیرگذار باشد.

 

گفتنی است کانون فرهنگی هنری معراج الصالحین مسجد باب الحوائج موسی بن جعفر(ع) کاشان در فهما سال 1399 رتبه نخست رواق رسانه در کشور، رتبه نخست کانون های استان اصفهان و رتبه پنجم کشور را کسب کرده است.