مساجد و کانون‌ها بهترین ظرفیت برای مردمی‌سازی فرهنگ و هنر به شمار می‌آیند
مساجد و کانون‌ها بهترين ظرفيت براي مردمي‌سازي فرهنگ و هنر به شمار مي‌آيند
سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد فهما؛

مساجد و کانون‌ها بهترین ظرفیت برای مردمی‌سازی فرهنگ و هنر به شمار می‌آیند

ريزانه با اشاره به اينکه بهترين ظرفيت براي مردمي‌سازي فرهنگ و هنر، مساجد و کانون‌هاي مساجد هستند، اظهار کرد: با توجه به تنوع و گستردگي کانون‌ها در سطح کشور بايد برنامه‌ريزي هدفمند به منظور پيشبرد بهتر فعاليت‌ها صورت پذيرد.
شناسه خبر : 33285 تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از اصفهان، «جلال ریزانه» امروز دوشنبه 22 آذر ماه، در نشست هم اندیشی کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد شهرستان لنجان اصفهان، با اشاره به فعالیت بیش از 26 هزار کانون فرهنگی و هنری در کشور و ابراز مسرت نسبت به دغدغه مندی امام جمعه زرین شهر و دیگر مسئولین فرهنگی شهرستان لنجان اظهار کرد: توسعه این کانون‌ها نیازمند برنامه‌ریزی، پیگیری و مدیریت جهادی است.

سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد فهما افزود: بهترین ظرفیت برای مردمی سازی فرهنگ و هنر استفاده از ظرفیت مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری است که گستردگی تنوع و تکثر این کانون‌ها در کشور نیازمند برنامه ریزی خاص و هدفمند است.

وی مهمترین هدف از ایجاد سامانه بچه‌های مسجد را هماهنگی بین مساجد کشور بیان کرد و گفت: شهرستان لنجان دارای ۹۲ کانون فرهنگی و هنری فعال است که در پیگیری‌های صورت گرفته تمام کانون‌ها امکان ثبت فعالیت و ثبت هویت را در سازمان اسناد کشور پیدا کرده اند.

ریزانه با اشاره به رویکرد جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه نهادهای مردمی، کانون های فرهنگی و هنری مساجد را از مهمترین پایگاه های مردم نهاد دانست، تاکید کرد: کانون‌هایی فرهنگی و هنری مساجد کشور که شناسه ثبت بگیرند می‌توانند از منابع دولتی بهره‌مند شوند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین «قاسم باقریان» امام جمعه زرین شهر، کانون های فرهنگی و هنری مساجد را از مهمترین قرارگاه های دفاعی در برابر هجوم بیگانه دانست و افزود: لازم است این قرارگاه ها بیش از پیش به ابزار رسانه ای ارتباط جمعی مسلح گردند.

در بخش دیگری از این هم اندیشی «علی محمد حبیب اللهی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنجان با اشاره به حکمت 315 نهج البلاغه، به تشریح اهمیت جایگاه هنر در منابع دینی پرداخت و گفت: باید اشاعه هنرهای مرتبط با قرآن همچون احیای خطوط نسخ و ثلث و دیگر هنرهای کتاب آرایی و آوایی به صورت تخصصی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد مورد توجه ویژه قرار گیرد. 


گفتنی است در این برنامه از پنج کانون فعال شهرستان لنجان تقدیر شد و پس از پایان برنامه، مسئولان شرکت کننده از نمایشگاه دستاوردهای زنان کارآفرین کانون فرهنگی و هنری آیت الله مدیسه ای در فرهنگسرای حافظ بازدید کردند.