چراغ جبهه فرهنگی در مساجد روشن میماند
چراغ جبهه فرهنگي در مساجد روشن ميماند
سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد فهما؛

چراغ جبهه فرهنگی در مساجد روشن میماند

ريزانه گفت: ايجاد بستر براي درآمدزايي کانون هاي فرهنگي و هنري در شرايط سخت اقتصادي مانع از تعطيلي آن ها خواهد شد و چراغ جبهه فرهنگي در مسجد همواره روشن مي ماند.
شناسه خبر : 36028 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۳۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از اصفهان، دکتر «جلال ریزانه» شامگاه پنج‌شنبه، در همایش دهه نکوداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد و تجلیل از مدیران مسئول برتر رقابت فهما ۱۴۰۰ استان ‌اصفهان گفت:در دو سالی که بیشتر مراکز فرهنگی به جهت عدم حضور فیزیکی فعالیت کمتری داشته‌اند، ستاد هماهنگی کانون‌های کشور توانسته است با ایجاد شبکه «فهما» خدمات بسیاری در عرصه فرهنگ دینی ارائه کند. امروزه تحول در دنیای ارتباطات بسیار سریع است و در این میان، یکی از دغدغه‌های کشور، حضور اثربخش است.

سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: امروز دنیا در حال پوست‌اندازی جدیدی به نام متاورس است. حال، باید دید آمادگی ما در برقراری تعامل در این ساختارهای جدید تا چه اندازه است. کانون‌های فرهنگی مساجد باید نقشی بنیادین در اجرای طرح‌های تعاملی داشته باشند. ما این مسئله را در سند تحول به مجلس قبلی و مجلس فعلی ارائه کردیم و قصد داریم تا با روحیه‌ای انقلابی به سمت تخصصی سازی کانون‌ها حرکت کنیم.

وی بیان کرد: بستر برای اخذ شناسه اقتصادی در کانون های فرهنگی هنری مساجد فراهم شده و این اقدام‌ می تواند به فعالیت های آنان توسعه بدهد. ایجاد بستر برای درآمدزایی کانون های فرهنگی و هنری در شرایط سخت اقتصادی مانع از تعطیلی آن ها خواهد شد و چراغ جبهه فرهنگی در مسجد همواره روشن می ماند.

ریزانه یادآور شد:  تقریباً دو سال است که طرح فهما کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ایران شکل‌ گرفته است و امروز در سراسر کشور تنها شبکه رابط‌های فرهنگی، شبکه فهما است. هدف دوم ما در ایجاد طرح فهما استخراج استعداد است.

وی اذعان کرد: هدف سوم نیز با توجه به شعار مردمی سازی فرهنگ و هنر که توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد، کارآفرینی است. تا امروز از طرف ستاد کانون‌های مساجد کشور مجوزهای بسیاری برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری صادرشده است. این در حالی است که درگذشته، برای برگزاری هر برنامه‌ای باید مستقیماً از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته می‌شد.