کانون‌های مساجد راهبرد مردمی‌سازی فرهنگ و هنر را عملیاتی کنند
کانون‌هاي مساجد راهبرد مردمي‌سازي فرهنگ و هنر را عملياتي کنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

کانون‌های مساجد راهبرد مردمی‌سازی فرهنگ و هنر را عملیاتی کنند

آذربايجاني؛ به اهميت مساله مردمي‌سازي فرهنگ و هنر و عدالت فرهنگي در سطح کشور اشاره کرد و گفت: يکي از ريل‌گذاري‌هاي به جا، راه اندازي کانون‌هاي فرهنگي هنري در کنار مساجد بود؛ اين کانون‌ها مي توانند راهبرد مردمي‌سازي فرهنگ و هنر را به درستي عملياتي کنند.
شناسه خبر : 37651 تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از اصفهان، «اصغر آذربایجانی» در دیدار با مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به اهمیت بالای فعالیت‌های فرهنگی در مساجد گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از ظرفیت های بالای فرهنگ و هنر استان اصفهان هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به نگاه مردمی سازی فرهنگ و هنر و عدالت فرهنگی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: یکی از ریل گذاری های درست و به جا در کشور راه اندازی کانون‌های فرهنگی هنری در کنار مساجد بوده است و این کانون ها می توانند راهبرد مردمی سازی فرهنگ و هنر را به درستی عملیاتی کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه محور توسعه فرهنگ و هنر باید مساجد باشند، تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که در معماری های امروزی و در ساخت شهرک های جدید از ساخت مساجد و به تبع آن فعالیت های فرهنگی مردمی در جوار آن غفلت می شود.

 

آذربایجانی به اقدامات شایسته مساجد و کانون های فرهنگی در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شاهد هستیم که هنوز هم در مساجد ظرفیت های مردمی به خوبی به کار گرفته می شود.

 

بر پایه این گزارش، در ابتدای دیدار مذکور «جلال ریزانه» سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد فهما، ضمن تبریک انتصاب «اصغر آذربایجانی» به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به دستاوردهای کانون های فرهنگی هنری در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: اطلاعات کانون های فرهنگی هنری به روزرسانی شده است و به صورت شفاف و لحظه ای قابل رصد و مشاهده است.

وی به برگزاری سه دوره طرح ملی فهما اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح فعالیت های کانون ها به خوبی دسته بندی و گونه بندی شد و پس از آن امتیاز دهی و شناسایی کانون های برتر صورت گرفت.