عزم راسخ کانون های مساجد استان اصفهان در اولین المپیاد فرهنگی بچه های مسجد
عزم راسخ کانون هاي مساجد استان اصفهان در اولين المپياد فرهنگي بچه هاي مسجد

عزم راسخ کانون های مساجد استان اصفهان در اولین المپیاد فرهنگی بچه های مسجد

مرحله مقدماتي اولين المپياد فرهنگي بچه هاي مسجد با مشارکت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان اصفهان همگام با ساير کانون هاي کشور از 26 تا 30 آذر برگزار مي شود.
شناسه خبر : 42687 تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان اصفهان، مرحله مقدماتی اولین المپیاد فرهنگی بچه های مسجد با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان همگام با سایر نقاط کشور از 26 تا 30 آذر برگزار مي شود.

بنا بر این گزارش اولین دوره المپیاد فرهنگی بچه های مسجد با هدف شناسایی هسته های توانمند و پیشرو فرهنگی کانونهای مساجد کشور با تاکید ویژه بر مسجدمحوری، کار تشکیلاتی، جاذبه آفرینی هنری، استفاده از ظرفیت رسانه و خودکفایی برگزار می شود.

در این المپیاد هر کانون ابتدا یک تیم متشکل از چهار نفر از فعالان و مربیان توانمند خود را که در سامانهبچه های مسجد عضو هستند را تشکیل می دهد، سپس یکی از اعضای تیم به نمایندگی از کانون، با ورود به سامانه جامع آموزشی ستاد کانونهای مساجد  (Lms) همه اعضای تیم را در سامانه وارد نموده و به سوالات چندگزینه ای و تشریحی پاسخ می دهد. مشورت با اعضای گروه جهت پاسخدهی به سوالات مجاز بوده و به ویژه در سوالات تشریحی توصیه می گردد.


بر پایه این گزارش چهار عرصه «فکر، علم، زندگی و معنویت» به عنوان عرصه های مهم الگوی راهبردی اسلامی- ایرانی پیشرفت به عنوان سند بالادستی برای همه اسناد برنامه ای و چشم اندازی کشور مبنای انتخاب منابع آزمون قرار گرفته است.

منابع این آزمون شامل کتاب های دغدغه های فرهنگی: انتشارات صهبا، ارتباط موثر: انتشارات ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد، تشکیلات ( چگونه تشکیلات کارآمد بسازیم؟): اسماعیل فخریان و منابع چندرسانه ای موجود در سامانه آموزشی بچه های مسجد شامل راهکارهای مدیریت فرهنگی مسجد  (دکتر  عرب اسدی)، اخلاق اسلامی و هنر با هم زیستن   (حجت الاسلام سعیدی آریا) و همچنین دانش عمومی شرکت کنندگان شامل وقایع روز، شناخت ماهیت و عملکرد کانون، تربیت در بستر مسجد و احکام فعالیت در مسجد بر مبنای فتاوای مقام معظم رهبری است.

مرحله مقدماتی اولین المپیاد فرهنگی بچه های مسجد از 26 الی 30 آذر ماه 1401 برگزار می شود و توضیحات مربوط به نحوه برگزاری مراحل بعدی ارائه خواهد شد.