تربیت نیروهای مولد در عرصه فرهنگ و هنر، عهد مشترک و نقطه عزیمت فعالیت‌های کانون‌های مساجد است
تربيت نيروهاي مولد در عرصه فرهنگ و هنر، عهد مشترک و نقطه عزيمت فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد است
رئیس دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور؛

تربیت نیروهای مولد در عرصه فرهنگ و هنر، عهد مشترک و نقطه عزیمت فعالیت‌های کانون‌های مساجد است

محمديان، در گردهمايي فعالان فرهنگي مساجد استان اصفهان گفت: تربيت عناصر و نيروهاي مولد در عرصه فرهنگ و هنر، عهد مشترک و نقطه عزيمت فعاليت‌ و برنامه‌هاي کانون‌هاي مساجد است.
شناسه خبر : 43713 تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۲:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان اصفهان، «محمدتقی محمدیان» در گردهمایی فعالان فرهنگی مساجد اصفهان که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) برگزار شد، به آیات نورانی قرآن کریم پیرامون آن حضرت اشاره کرد و گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور جایگاه بالایی در فعالیت‌های مسجدی بر دوش دارد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان اصفهان در بخش دیگری از مباحث خود، با اشاره به جایگاه رفیع مسجد در کیان اعتقادی جامعه ایران اسلامی تصریح کرد: مسجد هم در منظومه اعتقادی جامعه ما و هم در نظریه فرهنگی انقلاب اسلامی جایگاه رفیعی دارد.

 

وی مسجد را شامل سه رکن اصلی دانست و افزود: مسجد چون خانه خداست و شرف انتساب آن به خداوند است ارجحیت آن بر همگان روشن است و از همین رو مسجد دارای همه کارکردهای توحیدی، عبادی و نیایشی است که می‌توان این کارکردها را احصا کرد و نسبت به آن برنامه ریزی دقیق داشت.

 

محمدیان به رکن دوم مسجد که پناهگاه مردم بودن است، اشاره کرد و افزود: ناظر بر این رکن، همه کارکردهای امدادی و اجتماعی را می‌توان در دل مسجد احصا کرد و برای آن نیز برنامه ریزی داشت.

 

وی ضلع سوم مسجد را پایگاه ولایت بودن برشمرد و گفت: از این رو مسجد دارای همه کارکردهای بصیرتی، سیاسی، مطالبه گری و عدالت طلبی است که می توان نسخه اصیل همه این کارکردها را از دل مسجد احصا کرد و ناظر بر آن برنامه ریزی داشت.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان به اهمیت فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری در جوار مساجد تاکید کرد و گفت: در تقابل تاریخی حق و باطل در جبهه فرهنگ و هنر آسیب‌های زیادی دیده‌ایم و دشمن تلفات زیادی در این زمینه بر دوش ما گذاشته است، از همین رو ضرورت دارد در این عرصه خودمان را تجهیز کنیم.

محمدیان، در ادامه تربیت عناصر مولد در حوزه فرهنگ و هنر را برش تخصصی فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست و افزود: این موضوع عهد مشترک و نقطه عزیمت فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌تواند باشد.