پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های مساجد
پيام مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان به مناسبت سالروز تاسيس کانون‌هاي مساجد

پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های مساجد

علي تمنايي مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان در سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد طي پيامي اين روز را تبريک گفت.
شناسه خبر : 45442 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۷:۴۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اصفهان، علي تمنايي مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان در سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد طي پيامي اين روز را تبريک گفت.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ ۖ فَعَسَىٰ أُولَٰئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ"  توبه/18
۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد فرصتی است برای تجلیل و سپاس به همه آنهایی که خالصانه و بی ادعا  در راستای رضای حق تعالی و برای پویایی مساجد  تلاش می کنند .
مساجد مرکز ثقل فعالیت های اجتماعی، مذهبی، اقتصادی و سیاسی هستند که روح تعهد و مسئولیت را در جامعه افزایش می دهند، مساجد پایگاهی برای تقویت آموزه های دینی و اعتقادی و کاهش آسیب ها و ناهنجاری هاست که باید از ظرفیت آن برای ارتقای سطح دینی و فرهنگی جامعه بهره برد.
بی تردید کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی یکی از پویا ترین و مهم ترین مجموعه های  مساجد  به شمار می روند که اهمیت و جایگاه بسزایی در حیات  فرهنگی و اجتماعی در توسعه فرهنگی جامعه ایفا می کنند.
کانون های فرهنگی هنری مساجد  در فعالیت کیفی خود توانسته  اند تا حدود زیادی قشر جوان و نوجوان جامعه را به سرمایه هایی اجتماعی تبدیل کند و  با رویکرد فرهنگی و هنری نقش بسزایی در مبارزه با توطئه های دشمنان، خنثی کردن دسیسه های معاندان و نیز حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا نماید.
امیدوارم بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های کانون های فرهنگی هنری، مساجد را به جایگاه واقعی خود برسانیم و از مساجدی مملو از جمعیت، بانشاط و فعال برخوردار باشیم.
اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های مساجد، این روز را به تمامی فعالان مساجد و متولیان شریف مساجد تبریک عرض نموده و برای تمامی آنان آرزوی سعادت و سربلندی دارم.