شهید حججی محصول تربیت مسجدی و فعالیت‌های فرهنگی مسجدمحور بود
شهيد حججي محصول تربيت مسجدي و فعاليت‌هاي فرهنگي مسجدمحور بود
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در گفت‌وگو تلفنی با پدر شهید «محسن حججی»؛

شهید حججی محصول تربیت مسجدی و فعالیت‌های فرهنگی مسجدمحور بود

همزمان با ايام نکوداشت سالروز تاسيس کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور؛ حجت‌الاسلام و المسلمين خداداده در تماس تلفني با پدر شهيد «محسن حججي» ضمن تبريک اعياد خجسته شعبانيه، شهيد حججي را محصول تربيت مسجدي و فعاليت‌هاي فرهنگي مسجدمحور توصيف کرد.
شناسه خبر : 45450 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اصفهان، همزمان با هجدهم اسفند؛ سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، حجت الاسلام والمسلمین «کمال‌الدین خداداده» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با پدر شهید «محسن حججی» به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده در این گفت وگوی تلفنی، مسجد را پایگاه تربیت و انسان‌سازی برشمرد و افزود: شهید «محسن حججی» پیش از آنکه مدافع حرم باشد، در حال خودسازی در اردوهای جهادی و فعالیت‌‏های فرهنگی مسجدمحور بوده است و این موضوع برای همه ما یک الگوی بزرگ است.


همچنین در ادامه پدر شهید «محسن حججی» با اشاره به فرازی از سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد آن شهید بزرگوار تصریح کرد: معظم‌له علت عزت شهید حججی را اخلاص او برشمردند.


وی در ادامه به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در مساجد اشاره کرد و تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید مساله جهاد تبیین را به صورت جدی دنبال کنند و برای نسل جدید مسائل روز کشور را به صورت موشکافانه تحلیل و تبیین کنند.


گفتنی است شهید «محسن حججی» از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در سطح مساجد شهرستان نجف‌آباد بوده است. وی مردادماه ۱۳۹۶ در عملیاتی در گذرگاه مرزی الولید ـ منطقه مرزی بین سوریه و عراق ـ توسط نیروهای داعش به اسارت درآمد و پس از دو روز به‌ دست این گروه تکفیری به شهادت رسید.


لازم به ذکر است: این گفت‌وگوی تلفنی در جریان دیدار «محمدتقی محمدیان» رییس دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با پدر شهید «محسن حججی» همزمان با هجدهم اسفند؛ سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برقرار شد.