شهید «محسن حججی» نماد توفیق تربیت مسجدی است
شهيد «محسن حججي» نماد توفيق تربيت مسجدي است
رییس دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور:

شهید «محسن حججی» نماد توفیق تربیت مسجدی است

محمديان در حاشيه ديدار با پدر شهيد «محسن حججي» و اداي احترام به مقام شامخ شهداي شهرستان نجف آباد، شهيد «محسن حججي» را محصول تنفس در مسجد و نماد توفيق تربيت مسجدي عنوان کرد.
شناسه خبر : 45452 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اصفهان، همزمان با هجدهم اسفند؛ سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، «محمدتقی محمدیان» با پدر شهید «محسن حججی» دیدار کرد و به مقام شامخ این شهید والامقام و 2500 شهید سرافراز شهرستان نجف آباد ادای احترام کرد.

رییس دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشوردر این دیدار تصریح کرد: شهید محسن حججی محصول تربیت مسجدی و تنفس در مسجد بود.

وی شهید حججی را نماد توفیق تربیت مسجدی و خط تربیت انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: شهید حججی  خود را برای شهادت ساخته بود و وصیت او به فرزندش یک توضیه بزرگ برای همه تاریخ و نسل ها است.

 سرپرست ستاد استان اصفهان در ادامه این دیدار گفت: حدود هزار و ۹۲۳ کانون فعال در استان اصفهان وجود دارد که مسوولان استان با عرق مسجدی خود کارها را به پیش می برند و یکهزار و ۳۰۰ کتابخانه فعال مسجدی بصورت مخزن باز و دارای کتابخانه و قرائت خانه وجود دارد که خدمات لازم را به مخاطبان ارائه می‌دهند.

وی افزود: ۴۳۹ گروه سرود مسجدی در استان وجود دارد که کودکان نوجوانان در این گروه‌ها به اجرا و تمرین سرود می‌پردازند.

محمدیان تصریح کرد: ۲۶۹ گروه نمایش و ۱۴۴ گروه فیلم سازی و ۴۹۵ گروه نیز در زمینه هنرهای تجسمی و ادبی فعالیت می کنند که حدود ۳۴۰ هزار نوجوان و جوان مسجدی را در بر می گیرد که استان اصفهان از نظر تعداد اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور یا به تعبیری بچه های مسجد در رتبه اول قرار دارد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که با توجه به این ظرفیت های موجود در این استان و با توجه به شاخص‌های ممتاز کمی به مرحله ارتقای شاخص های کیفی دست پیدا کنیم و حضور بچه های مسجد را در امر مبادی مختلف فرهنگی شاهد باشیم و بتوانیم از مجموعه تربیت نیرو و تولید محصول فرهنگی این افراد استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کانون های فرهنگی مساجد بطور کامل مردم پایه هستند و مبتنی بر اقتضائات محله ها شکل گرفته و در حال فعالیت هستند، خودشان وظیفه انقلابی و مسجدی خود را انجام می دهند و بچه های مسجد با احساس مسوولیت های اجتماعی این مساجد را خالی نگذاشتند.

رییس دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: هجدهم اسفند به عنوان سالروز تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در کیان اعتقادی ما از جایگاه ستُرگ و والایی برخوردار است و مسجد در گام اول و نقطه آغاز انقلاب اسلامی قرار داشته و بطور طبیعی استمرار گام دوم انقلاب از مسجد و با مسجد میسر خواهد شد.

وی تاکید کرد: ضرورتی در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان نهاد رسمی فرهنگ و هنر کشور احساس شد که برای اینکه عناصر فرهنگی و هنری کشور در مسیر انقلاب و نیروهای مولدی در این عرصه حضور و ظهور داشته باشند و مسجد بعنوان یکی از کانون‌ها و یا به تعبیری خاستگاه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی، می تواند وظیفه تعلیم، تربیت و پرورش نیروهای فرهنگی و هنری را در زیست بوم فرهنگی انقلاب اسلامی بر عهده بگیرد.

محمدیان افزود: مسجد کارکردهای مختلفی را در تاریخ شکل گیری فعالیت‌های انقلابی بر عهده داشته و شهدای بسیاری در عرصه فرهنگ و هنر از مساجد تقدیم انقلاب شده که همه آنان بچه های مسجد و پرورش یافته های مسجد هستند که این عنوان و کلید واژه بچه های مسجد خود گواه و گویای کارکرد و اهمیت این موضوع است.

وی ادامه داد: مجموعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با چنین رویکری به میدان فرهنگ و هنر آمدند و امیدواریم همانند ۳۰ سال گذشته که در فضای فرهنگی و هنری کشور منشا اثر بوده از این به بعد و در گام دوم انقلاب هم بتوانند پرچم داری تربیت عناصر فرهنگی و هنری مُجاهد و انقلابی را در دستور کار خود قرار دهند و ناظر بر این ماموریت بتوانند بصورت بالنده حرکت کنند. مجموعه این رویکردها را در کانون های فرهنگی هنری مساجد بعنوان یک رسالت جدی دنبال می کنیم.

به گفته وی، مجموعه کانون‌های فرهنگی و هنری و ستاد این کانون‌ها در تلاش است که در دوره جدید فعالیت‌های خود با یک رویکرد هویت بخشی به عناصر فرهنگی و هنری مسجد نسبت به توانمند سازی آنها و جریان آفرینی در سطح فضای فرهنگی کشور مبادرت کند و با شبکه سازی و سازماندهی عناصر انسانی بتواند در اتمُسفر فرهنگی کشور ایفای نقش داشته باشد تا به یک نظام فرهنگی و هنری با ثبات و پویا و بالنده تبدیل شویم.

وی اضافه کرد: این وجه امتیاز نظام فکری و معرفتی جمهوری اسلامی است که از عناصر فرهنگی و هنری مُوحد، مُجاهد و انقلابی بهره مند بوده و خواهد بود.