مساجد پناهگاه مردم هستند/ ترویج ایده‌های ناب قرآنی از دل مساجد
مساجد پناهگاه مردم هستند/ ترويج ايده‌هاي ناب قرآني از دل مساجد
رئیس دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری ستاد کانون های مساجد کشور مطرح کرد

مساجد پناهگاه مردم هستند/ ترویج ایده‌های ناب قرآنی از دل مساجد

محمديان با اشاره به ويژگي هاي منحصر به فرد مساجد، گفت: مساجد با انجام اعمال عام المنفعه و پيگيري مطالبات جامعه، پناهگاه مردم هستند.
شناسه خبر : 46505 تاریخ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۶

به گزارش روابط عمومي ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان اصفهان، «محمدتقی محمدیان» در دومین نشست تجربه نگاري فرهنگي  در جمع مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، اظهارداشت: مساجد فرصت های نابی در جامعه دارند که احیا آن ها به نبوغ و توسعه یافتگی کمک می کند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان افزود: این مراکز دینی دارای سه ویژگی منحصر؛ خانه خدا، پناهگاه مردم و پایگاه ولایت هستند که این سه خصوصیت نیازهای جامعه را تامین می کند.

 

وی با اشاره به ویژگی خانه الهی اذعان داشت: این مراکز منشا معنویت و ارتباط بین خالق و مخلوق بوده و امکان پیشرفت انسان را فراهم می سازد.

 

محمدیان با اشاره به خصوصیت پناهگاه و ملجا بودن مساجد، تصریح کرد: مساجد با انجام اعمال عام المنفعه و پیگیری مطالبات جامعه پناهگاه مردم باشند.

 

 رئیس دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: راه اندازی مراکز خیریه، فرهنگی و انجام فعالیت های اجتماعی هر کدام در راستای حمایت از جامعه بوده و باید تشکل های فرهنگی از جمله کانون های فرهنگی و هنری به آن بپردازند.

 

به گفته محمدیان، کارکرد هدایت، مطالبه گری و بصیرت افزایی بر پایه ویژگی مسجد به عنوان پایگاه ولایت محقق می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تحقق این سه ضلع امکان توسعه و پیشرفت را در جامعه و محله پیرامونی مسجد فراهم می سازد.

 

محمدیان معتقد است، دامنه فعالیت مساجد باید بیش از یک مکان باشد و محیط پیرامونی و شعاع زیادی را پوشش دهد تا اینکه کارکردهای آن اثر بخش و کارآمد برای شهر و روستا قرار گیرد.

 

وی، مردم داری هیات امنا، تلاش بچه های مسجد و نقش راهبردی امام جماعت را در رسیدن به مسجد طراز اسلامی مهم خواند و اذعان کرد: همه باید در کنار همدیگر در این مرکز مهم نقش آفرینی کنیم.

 

 سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به نقش مهم این مراکز در حوزه فرهنگ و هنر دینی، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری ایده پردازی در حوزه فرهنگی داشته باشند.


وی یادآورشد: ترویج ایده های ناب قرآنی از مساجد اقدامی است که باید بچه های مسجد به آن بپردازند و در در سطح منطقه ای، استانی و ملی نقش آفرینی کنند.


محمدیان، خاطرنشان کرد: اصفهان پیشران فعالیت های مهم فرهنگی بوده در حوزه مسجد و نهضت بازگشت به مساجد هم می تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند.