کانون های خواهران با نگاه تربیتی تعالی دختران و زنان شکل می گیرد
کانون هاي خواهران با نگاه تربيتي تعالي دختران و زنان شکل مي گيرد
نشست فصلی کانون های فرهنگی و هنری شهرستان نجف آباد؛

کانون های خواهران با نگاه تربیتی تعالی دختران و زنان شکل می گیرد

محمديان در نشست فصلي کانون هاي فرهنگي و هنري شهرستان نجف آباد گفت: کانون هاي فرهنگي و هنري خواهران با نگاه تربيتي تعالي دختران و زنان و در مقابله با بحران جنسيتي شکل مي گيرد.
شناسه خبر : 52681 تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۵۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، «محمدتقی محمدیان» در نشست فصلی کانون های فرهنگی و هنری شهرستان نجف آباد در سالن شهرداری با اشاره به سیاست های جدید ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور اظهارداشت: تشکیل کانون های فرهنگی و هنری ویژه خواهران در مساجد و جذب و کادرسازی نوجوانان درکانون های مساجد از سیاست های جدید کانون های فرهنگی و هنری در دوره جدید مدیریتی ستاد مرکزی است.

مشاور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به تاسیس کانون تخصصی بانوان در مساجد افزود:‌ کانون های فرهنگی و هنری خواهران با نگاه تربیتی تعالی دختران و زنان و در مقابله با بحران جنسیتی شکل می گیرد و یک جریان موازی کانون قبلی نیست.

وی ادامه داد: تکرار فعالیت های کانون قبلی در کانون جدید خواهران رقم نمی خورد بلکه در این مراکز با توجه به مقتضیات زمان و بحران هویت، کار تربیتی و تخصصی در حوزه بانوان انجام می شود.

محمدیان این اقدام را برای ایجاد الگوی تعالی دختران دانست و تصریح کرد: امکانات و تجهیزات برای این امر اختصاص می یابد وگرنه کارهای قبلی مثل کلاس های آموزشی، اردو، جشنواره ها و رویدادها همچنان ادامه داشته و نباید موازی کاری در کانون برادران و خواهران باشد.

وی اضافه کرد: کانون های قبلی که به صورت مشترک خواهر و برادر اداره می شدند همچنان ادامه دارند اما آن دسته از افرادی که به دنبال کار تخصصی تربیتی هستند می توانند درخواست تاسیس کانون خواهران را بدهند.

 

تطهیر مساجد از تفرقه و نفاق

مدیرکل هماهنگی امور ستادی، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به تعدد مراکز فرهنگی مساجد گفت: همه برای خدمت به مسجد و جامعه تاسیس و فعال شده اند و نباید فعالیت های آن ها موجب تفرقه شود.

وی ادامه داد: تاسیس کانون خواهران نباید در تعارض اهداف کانون قبلی یا برادران باشد و همین موضوع تخصصی به یک بحران و مشکل در مسجد تبدیل شود و تفرقه بیفکند.

محمدیان یکی از معضلات مساجد را تفرقه بیان کرد و اذعان داشت: مساجد باید از این آلودگی تطهیر و دوستی و برادری ها تقویت شود.

وی افزود: بلوغ فکری و روحیه مدیریتی متولیان مساجد و کادر کانون نقش مهمی در پیشگیری از تفرقه و رفع نگرانی ها دارد که باید همواره مشکلات را رفع کند.

 

توجه به نیازهای منطقه در برنامه ریزی فرهنگی

مشاور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه نیازسنجی و مطالعه محیط پیرامونی برای برنامه ریزی فرهنگی لازم است، اظهارکرد: مدیرمسئول کانون همراه با تیم اجرایی خود برای رفع نیازهای محله برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: برنامه ها متناسب با نیازهای منطقه باید تصمیم سازی و بومی سازی شود و ستادهای استانی شرایط را برای فعالیت کانون های فرهنگی و هنری تسهیل کنند.

 

خودسازی فردی پیشنیاز کار در مسجد

مدیرکل استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخشی از سخنان خود به جایگاه مسجد و کسانی که در این حوزه کار می کنند، اشاره کرد و گفت: بر اساس آیه قرآن کسانی که ایمان دارند و اهل تقوا هستند برای عمران مساجد وارد می شوند که این موضوع اهمیت خودسازی فردی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه متولیان حوزه های مختلف مساجد باید دام خود را مورد ارزیابی و پایش قرار دهند، افزود: همین اقدامات منجر به آمادگی کامل برای خدمت در مسجد می شود.

محمدیان با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری نقش مهمی در عرصه تربیت نیروی مولد فرهنگی و هنری دارند، گفت: کم کاری های گذشته منجر شده تا حرکت مولد برای تربیت عناصر مومن و انقلابی رقم نخورد و سلبریتی ها به بدنه جامعه آسیب بزنند و الگوی نوجوان بشوند.

وی تربیت هنرمند انقلاب را مهم خواند و اذعان داشت: این کار مهم را کانون های مساجد انجام دهند تا یک جریان هدفمند شکل بگیرد.