کانون های فرهنگی و هنری زمینه ساز جذب به مساجد هستند
کانون هاي فرهنگي و هنري زمينه ساز جذب به مساجد هستند
نشست فصلی کانون های فرهنگی و هنری شهرستان نجف آباد؛

کانون های فرهنگی و هنری زمینه ساز جذب به مساجد هستند

امام جمعه نجف آباد گفت: يکي از دغدغه هاي جامعه امروز ما جذب نسل جديد به مراکز ديني است که کانون هاي فرهنگي و هنري زمينه ساز جذب به مساجد هستند.
شناسه خبر : 52684 تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۹:۵۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، حجت الاسلام «مصطفی حسناتی» در نشست فصلی مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد نجف آباد که با حضور مدیرکل استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همراه بود، اظهارداشت: احیا کارکردهای مساجد در حال حاضر برای رفع بسیاری از مشکلات لازم است و این احیا و پویایی این مراکز در پی حضور مردم و افراد ایجاد می شود.

امام جمعه نجف آباد با بیان اینکه جذب افراد به مسجد و تربیت دینی مایه اعتلای کشور خواهد بود، افزود: اقامه نماز، قرآن و عترت، آموزش و آگاهی بخشی منجر به رشد افراد شده و مساجد اینگونه می تواند تحول آفرینی کند.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های جدی امروز جامعه جذب افراد به مساجد است که حضور نسل جدید بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد و کانون های فرهنگی و هنری در این خصوص می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

حجت الاسلام حسناتی با بیان اینکه تاسیس کانون های فرهنگی و هنری به دلیل کمبود تشکل فرهنگی نیست، تصریح کرد: راه اندازی این مراکز برای احیا کارکردهای مساجد و جذب افراد بوده تا این گونه فعالیت های تبلیغی و فرهنگی رقم بخورد.

وی اضافه کرد: احیا مساجد و حضور افراد در برنامه های آن برای حل بسیاری از مشکلات کارآمد خواهد بود و خیلی از آسیب های اجتماعی حل می شود.
 

محله مسجد محور برای رفع دغدغه ها

امام جمعه نجف آباد به کارکرد و جایگاه مسجد اشاره کرد و گفت: عظمت این مرکز دینی باعث شده که در کنار همدیگر برای توسعه آن تلاش کنیم و راه اندازی کانون ها و دیگر تشکل های فرهنگی در مسجد به سبب جایگاه معنوی و تربیتی آن است.

وی تاسیس کانون های فرهنگی و هنری در مساجد را یکی از اقدامات شاخص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد و افزود: این مراکز می توانند تحول جدی در محلات ایجاد کنند و محله مسجد محور را رقم بزنند.

حجت الاسلام حسناتی جهاد تبیین در مساجد را ضروری خواند و یادآورشد: ظرفیت مساجد بسیار گسترده است ولی نباید کارها را وابسته به حمایت های مسئولان قرار دهیم بلکه علاوه بر پیگیری بودجه و تجهیزات، ظرفیت های مردمی را نیز فعال کنیم.