کار فرهنگی برای جامعه بایستی در مساجد انجام پذیرد
کار فرهنگي براي جامعه بايستي در مساجد انجام پذيرد
آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان:

کار فرهنگی برای جامعه بایستی در مساجد انجام پذیرد

آيت‌الله سيد يوسف طباطبايي نژاد نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان، گفت: هدف از انجام فعاليت‌هاي فرهنگي، جذب جوانان به مساجد است و اين هدف مهم نبايد مورد غفلت قرار بگيرد.
شناسه خبر : 52828 تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۵۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، در نود و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، پنجشنبه (18آبان‌ماه) که به صورت ویژه به گزارش ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اختصاص یافت، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، گفت: هدف از انجام فعالیت‌های فرهنگی، جذب جوانان به مساجد است و این هدف مهم نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد ضمن اشاره به اینکه در اسلام مسجد، سنگر است، اظهار کرد: کار فرهنگی برای جامعه بایستی در مساجد انجام پذیرد، بنابراین باید تلاش کنیم آحاد مردم را به مساجد جذب کنیم.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: فرهنگ خواندن نماز در مساجد از گذشته میان مردم ما رواج داشته و بایستی این فرهنگ حفظ شود و در کنار نماز امور فرهنگی، ورزشی، هنری و… نیز برنامه‌ریزی شود.

وی غنی بودن کتابخانه‌های مساجد را یک ضرورت دانست و بیان کرد: کتاب‌هایی که در مساجد برای مطالعه نمازگزاران قرار می‌دهیم بایستی متناسب با فرهنگ و مختصات مردم محل باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خطاب به دبیر شورا گفت: جلسات شورای فرهنگ عمومی مرتباً و به صورت مستمر برگزار شود و نسبت به برگزاری جلسات این شورا غفلت نگردد.