در فرهنگ ایرانی-اسلامی پایگاه رشد، تعلیم و تربیت مسجد است
در فرهنگ ايراني-اسلامي پايگاه رشد، تعليم و تربيت مسجد است
دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان:

در فرهنگ ایرانی-اسلامی پایگاه رشد، تعلیم و تربیت مسجد است

دکتر سيدرضا مرتضوي استاندار اصفهان گفت:در هر منطقه مي‌توان افراد خاص محل را بعنوان محور قرار داد تا در امور نقش آفريني کنند‌، اين اصل در بسياري از مناطق جواب داده و نتايج خوبي داشته است.
شناسه خبر : 52829 تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۸:۰۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، در نود و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان پنجشنبه (18آبان‌ماه) که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، استاندار اصفهان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، دکتر محمدتقي محمديان مشاور رئيس و مديرکل امور استان‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور و سایر اعضاء برگزار شد؛ دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان نیز در این نشست ضمن اشاره به اینکه در فرهنگ ایرانی-اسلامی پایگاه رشد، تعلیم و تربیت مسجد است، گفت: بهره‌مندی از مساجد صرفاً برای اقامه نماز، استفاده از ظرفیت حداقلی مساجد است که توجیه پذیر نیست.

وی با بیان اینکه برخی مساجد و کانون‌ها می‌درخشند، ادامه داد: در هر منطقه می‌توان افراد خاص محل را بعنوان محور قرار داد تا در امور نقش آفرینی کنند‌، این اصل در بسیاری از مناطق جواب داده و نتایج خوبی داشته است.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: بسیاری از کمبود و کاستی‌ها ناشی از نگاه تمرکزگرا در سطح ملی است.
وی عنوان کرد: متأسفانه در نوشتن قوانین سررشته همه تصمیمات در تهران است اما در مطالبه از استان پیگیری می‌شود.

استاندار اصفهان افزود: این موضوع در شهرستان ها نیز مشهود است و بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها به مدیریت استان ارجاع داده می‌شود در صورتی که حمایت و پشتیبانی لازم از اجرای امور نمی‌شود.
دکتر مرتضوی متذکر : ۲ و سه دهم درصد از توزیع اعتبارات کشور در قانون بودجه ۱۴۰۲ به صورت استانی و ۹۷ و هفت دهم درصد به صورت ملی توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌هایی مانند (بند ه تبصره ۹ قانون بودجه) نیز فراهم می‌شود اما امکان توزیع درصد مناسبی از بودجه به استان‌ها اختصاص نمی‌یابد.

استاندار اصفهان گفت: انتظار می‌رود این ظرفیت به صورت کامل یا حداقل ۵۰ درصد به استان اختصاص داده شود و برای دریافت این اعتبار پیگیر هستیم.

دکتر مرتضوی با تأکید بر تأمین اعتبارات فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در مساجد و کانون‌ها، اظهار کرد: در همه تندبادها نیروهای انقلابی، جوان و مذهبی پای کار هستند اما در تقسیم اعتبارات کمترین سهم به آنها اختصاص می‌یابد.

وی عنوان کرد: مشکل اساسی ما معضلات قانون‌گذاری است و نیاز است در بخش قانونگذاری از نگاه تمرکزگرا فاصله بگیریم.

استاندار اصفهان متذکر شد: تقویت مساجد و کانون‌های فرهنگی مهمترین تأثیر را در فرهنگ کشور خواهد داشت.
وی خطاب به دبیر شورای فرهنگی استان، گفت: با تکرار جلسات به صورت مستمر می‌توانیم تصمیمات موثری را داشته باشیم از این رو تقویم برگزاری جلسات تا پایان سال تنظیم و تدوین شود.