ضرورت تخصیص یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در امور فرهنگی به استان‌ها
ضرورت تخصيص يک درصد اعتبارات دستگاه‌هاي اجرايي در امور فرهنگي به استان‌ها
محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان:

ضرورت تخصیص یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در امور فرهنگی به استان‌ها

حمدرضا جان‌نثاري معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري اصفهان، گفت: اصل اين است که تسهيل گري هاي لازم انجام شود تا امور فرهنگي مساجد و کانون‌ها به صورت مردمي اداره شوند.
شناسه خبر : 52830 تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۸:۱۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، در نود و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، پنجشنبه (18آبان‌ماه) که به صورت ویژه به گزارش ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اختصاص یافت، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این نشست با تأکید بر مردمی کردن امور، گفت: اصل این است که تسهیل گری های لازم انجام شود تا امور فرهنگی مساجد و کانون‌ها به صورت مردمی اداره شوند.

وی ادامه داد: در مرحله نخست بایستی این موضوع مد نظر قرار بگیرد که مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چه جایگاهی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند.

وی ادامه داد: طبق قانون مجلس شورای اسلامی بایستی یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها در اختیار امور فرهنگی قرار بگیرد که قانون بسیار خوبی است.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: از این اعتبار ۵۰ درصد در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت متمرکز، ۳۰ درصد در اختیار صداوسیما است و ۲۰ درصد به امور مختلف زیر نظر کمیته‌ای که در ارشاد تشکیل می‌شود اختصاص می‌یابد و هیچ اعتباری به استان تخصیص نمی‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: اگر حداقل ۵۰ درصد اعتبارات در اختیار استان قرار بگیرد که استاندار اصفهان نیز از طریق ریاست جمهوری، معاون اول رئیس جمهور، وزرای مربوطه پیگیری است، می‌توانیم همه کانون‌های فرهنگی مساجد را تغذیه کنیم.