زنان ثابت کردند با نگاه متفاوت خود بیشترین تاثیر گذاری را دارند
زنان ثابت کردند با نگاه متفاوت خود بيشترين تاثير گذاري را دارند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان:

زنان ثابت کردند با نگاه متفاوت خود بیشترین تاثیر گذاری را دارند

مديرکل بانوان و خانواده استانداري اصفهان گفت: نگاه ظريف، دلسوزانه و مادرانه زنان در حل مشکلات کارگشا بوده و ثابت کرده که آنان با نگاه متفاوت خود بيشترين تاثير گذاري را دارند.
شناسه خبر : 53543 تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۳:۲۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، «مرضیه استکی» در گردهمایی آموزشی و توجیهی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی خواهران استان اصفهان به نقش زن در جامعه و فعالیت های کانون های مساجد پرداخت و اظهارداشت: مسجد در هر محله یک موقعیت امن محسوب می شود اما باید کارکردهای آن برای حل موضوعات و چالش های خانواده احیا شود.

 

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری اصفهان نقش زنان در تحقق این ماموریت را مهم خواند و اذعان داشت: تشکیل کانون های تخصصی بانوان یک فرصت برای چاره جویی جهت حل مشکلات هر محله به حساب می آید و زنان در این عرصه با توانایی خاص خود قادر به ایفای نقشی متفاوت از آقایان هستند.

 

وی ادامه داد: نگاه ظریف، دلسوزانه و مادرانه زنان در حل مشکلات کارگشا بوده و ثابت کرده که آنان با نگاه متفاوت خود بیشترین تاثیر گذاری را دارند.

 

استکی این ویژگی فطرتی در زنان را مهم خواند و از مدیران و فعالان کانون های تخصصی بانوان استان خواست تا با نگاه مادرانه و ظرفیت زنانه به حل مشکلات محلات و مناطق پیرامونی خود بپردازند.

 

وی یادآورشد: آقایان نقش مهمی دررفع نیازهای جامعه دارند اما بانوان در حل مشکلات خود و نگرانی های اجتماعی می توانند فعال تر عمل کنند.

 

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اصفهان با بیان اینکه حل یک معضل و توسعه فرهنگی در یک محله بسیار آسان تر از انجام این اقدامات در سطح یک کلانشهر است، خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات به دلیل عدم رسیدگی از یک محیط کوچک به شهر و یک محیط بزرگتر رسیده است.

 

وی اضافه کرد: بانوان در محیط پیرامونی مسجد نیازها و فرصت ها را شناسایی کنند و با توان خود و بهره گیری از ظرفیت های بالادستی آن مشکل را رفع کنند و اجازه ندهند  دامنه آن بزرگتر شود.

 

استکی با بیان اینکه نیازهای هر منطقه متفاوت است، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای حل مشکلات و توسعه فرهنگی باید براساس مقتضیات هرمحله، روستا و یا شهر انجام شود چرا که دغدغه ها و چالش ها متفاوت است.

 

کمک رسانی مراکز فعال به نقاط ضعیف تر

وی با بیان اینکه ظرفیت فرهنگی در بعضی از مناطق استان فعال تر از دیگر نقاط است، تصریح کرد: مراکز فعال معین مناطق محروم و ضعیف ترقرار بگیرند.

 

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری اصفهان این همکاری و هم پوشانی را در توسعه متوازن حل مشکلات موثر خواند و افزود: ایده و امکانات برای محرومیت زدایی فرهنگی به اشتراک گذاشته شود.

وی همچنین برای رفع نیاز کانون های تخصصی بانوان قول مساعد داد وبرتقویت تعاملات بین بخشی تاکید کرد.