خانواده‌ها از خدمات کانون‌های مساجد بی‌بهره نمانند
خانواده‌ها از خدمات کانون‌هاي مساجد بي‌بهره نمانند
مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت جواد(ع) اصفهان؛

خانواده‌ها از خدمات کانون‌های مساجد بی‌بهره نمانند

مديرمسئول کانون فرهنگي هنري حضرت جواد(ع) اصفهان گفت: خانواده هاي اعضاي کانون از خدمات متناسب با نياز و گروه هاي سني استفاده کنند و آنان از فعاليت ها بي بهره نمانند.
شناسه خبر : 54295 تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۱۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد از خدمات این مراکز بر اساس نیاز و علاقه بهره می برند و یک عضو خانواده در این کانون ها هستند که فرصتی برای دستیابی به جمعیت بیشتری هستند.

نوجوان و جوان عضو کانون مسجد می تواند باعث ارتباط پدر و مادر خود با این مراکز بشوند و دیگر اعضای خانواده آنان نیز از خدمات بهره ببرند.

نباید از این ظرفیت بالا بی بهره ماند و فرصت را از دست داد بلکه ایجاد ارتباط با خانواده ها گستره خدمات را توسعه می دهد و در برخی از مواقع نیز همیار مسئولان کانون خواهند شد.

تجربیات کانون فرهنگی هنری حضرت جواد(ع) اصفهان در این خصوص برای دیگر مراکز کارگشا بوده از این رو با «محسن کوهستانی» مدیر مسئول این کانون گفتگو شده است.

خانواده‌ها از خدمات کانون‌های مساجد بی‌بهره نمانند

خانواده ها چه جایگاه در کانون حضرت جواد(ع) دارند؟

پدر و مادر یک عضو نوجوان علاوه بر اینکه فعالیت فرزند خود را در این مرکز رصد می کنند و با مسئولان در ارائه خدمات همیاری و همکاری دارند، خودشان نیز از برنامه های خاص گروه های سنی خود بهره می برند.

میزان مشارکت و تعامل پدر و مادر اعضا کانون متناسب با تقسیم کاری که در خانه برای تربیت فرزند صورت گرفته انجام می شود که برای برخی از اعضا پدر و بعضی مادر بیشترین تعامل را دارد.

این موضوع باعث شده تا مسئولان کانون در خصوص موضوعات مرتبط با فرزند با کدام یک از اعضا خانواده صحبت کنند که کارگشا و اثر بخش باشد.

خانواده‌ها از خدمات کانون‌های مساجد بی‌بهره نمانند

ارتباط با خانواده عضو کانون چگونه آغاز می شود؟

فرم عضویت اعضا کانون علاوه بر اینکه مشخصات فرد را در خود جای داده به موضوعات دیگر نیز می پردازد که تشخیص میزان ارتباط فرزند با کدام یک از اولیا بیشتر و پدر یا مادر تا چه میزانی در خصوص فعالیت بچه خود مداخله می کنند.

اطلاعات این چینی فرصت تعامل کانون با دیگر اعضای خانواده را فراهم ساخته و علاوه بر این ارتباط، دوره های آموزشی و فعالیت های تفریحی برای پدر و مادر پیش بینی و اجرا می شود و همین کارها همکاری و ارتباط را تقویت کرده است.

برنامه های خانوادگی کانون و مختص پدر و مادر را نام ببرید.

دوره های مهارتی مثل فناوری، هنری، فرهنگی و ورزشی مثل نوجوانان برای پدر یا مادران پیش بینی شده اما مهارت های زندگی و اجتماعی به صورت اختصاصی برای اولیا برگزار می شود.

تربیت فرزند، نحوه و اصول تربیتی نوجوانان، نیازهای بچه ها و تعاملات اجتماعی از جمله آن است که خانواده ها به ویژه مادران از آن استفاده می کنند.

خانواده‌ها از خدمات کانون‌های مساجد بی‌بهره نمانند

تاثیر ارتباط با خانواده فرزندان در پیشگیری از ناهنجاری ها تا چه حد است؟

تبادل اطلاعات و بررسی دغدغه های خانواده ها در آموزش و توانمندسازی جوانان و نوجوانان برای پیشگیری از ناهنجاری های کاربرد داشته است.

برخی از نابسمانی های اجتماعی در محله وجود دارد که با تذکر و توصیه خانواده ها قابل بهبود و رفع بوده و همین تعاملات به این موضوع کمک کرده است.

پدر یا مادر در هنگام ثبت نام فرزندان در کانون نقش دارند و با توجه به اینکه عمده فعالیت ها متمرکز بر کارهای قرآنی است پدر و یا مادر از خدمات این چنین برنامه هایی نیز بهره برده اند.

خانواده‌ها از خدمات کانون‌های مساجد بی‌بهره نمانند