اقتصاد گروه‌های نمایشی کانون‌های مساجد نباید مغفول بماند
اقتصاد گروه‌هاي نمايشي کانون‌هاي مساجد نبايد مغفول بماند
مدیر مدرسه تئاتر شبستان؛

اقتصاد گروه‌های نمایشی کانون‌های مساجد نباید مغفول بماند

مشاور هنري ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور گفت: اقتصاد گروه هاي نمايشي کانون هاي مساجد نبايد مغفول بماند بلکه توسط مدير مسئول و اعضاي گروه پيدا شود.
شناسه خبر : 55842 تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۸:۴۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، «حسین عالم بخش» در ادامه دوره مهارتی اندیشه‌ای «تئاتر شبستان» ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان به اقتصاد و تامین مالی گروه های نمایش اشاره کرد و اظهارداشت: شناخت بازار هدف و جریان های فرهنگی به تامین مالی این گروه ها کمک می کند.

 

مدیر مدرسه تئاتر شبستان، اجراهای بیرون مسجد را از جمله فرصت های درآمدی دانست و افزود: تعامل با دستگاه های فرهنگی، مراکز صنعتی و سازمان های عمومی مثل شهرداری ها امکان تامین درآمد با تولید محتوای مورد نیاز آنان را فراهم می سازد.

وی وابستگی کانون و گروه های هنری به ستاد کانون های مساجد را پاسخگوی همه نیازهای آنان ندانست و تصریح کرد: باید سرفصل های دیگر درآمدی یافته شود و از آن ها بهره بگیریم.

 

عالم بخش ادامه داد: بسیاری از مدارس و نهادهای فرهنگی برای مراسم ها و انتقال مفاهیم تربیتی به تولیدات هنری نیاز دارند از این جهت با ایجاد تعامل بین بخشی امکان استفاده از ظرفیت آنان فراهم می شود.

وی یادآورشد: نمایش بیرون مسجد در تامین مالی موثر بوده ولی گروه های هنری برای مسجد محل و برنامه های کانون رایگان فعالیت خود را انجام دهند.

 

مشاور هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در خصوص پرداخت حق الزحمه به بازیگران و اعضای گروه نیز گفت: نباید وابستگی مالی ایجاد کرده و این پول ها به عنوان مشوق به اعضا پرداخت شود.

وی تبلیغات و فعالیت روابط عمومی برای جذب مخاطب و حامی را مهم خواند و اذعان داشت: افراد در این تبلیغات با محتوای تولیدی و توانایی یک گروه نمایشی آشنا می شوند.

 

عالم بخش به موضوع جذب حامی و عضو نیز اشاره کرد و یادآورشد: جذب حامی و یار صادق می تواند در توسعه گروه و تامین نیازها همکاری کند.

وی اضافه کرد: اعضای گروه و عضویت در کانون های مساجد نباید معطوف به افراد خاص و با ویژگی های فردی منحصر فرهنگی باشد بلکه باید زمینه جذب برای همه فراهم شود چرا که شهدا هم همه مثل هم نبودند و ویژگی های فردی متفاوتی داشته اند.

 

مدیر مدرسه تئاتر شبستان تعاملات گسترده و جذب افراد را فرصت مناسبی برای رشد گروه خواند و گفت: شناخت گروه های هدف و نیازهای دستگاه های اداری و خدماتی می تواند به همین رشد و نبوغ گروه و تامین مالی آن کمک کند.