سه هزار خانواده قرآنی توسط کانون مساجد شناسایی شد
سه هزار خانواده قرآني توسط کانون مساجد شناسايي شد
محمدیان، رییس دبیرخانه شورای سیاستگذاری کانون های مساجد کشور:

سه هزار خانواده قرآنی توسط کانون مساجد شناسایی شد

مديرکل امور استان‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور گفت: سه هزار خانواده قرآني توسط کانون هاي تخصصي بانوان مساجد در سراسر کشور شناسايي شده و از مادران آن ها تجليل شد.
شناسه خبر : 58943 تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۲۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، «محمدتقی محمدیان» در اجلاسیه قاریان طرح «مسجد، پایگاه قرآن» کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به فعالیت های قرآنی این مراکز اظهارداشت: شناسایی خانواده های قرآنی در دستور کار کانون های تخصصی بانوان قرار گرفته که سه هزار خانواده شناسایی شده اند.

 

مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، با اشاره به مشخصه این خانواده ها گفت: حداقل چهار نفر از اعضای این خانواده ها باید فعالیت در این حوزه از جمله حافظ، قاری، خدمتگزار، خادم و هنرمند قرآنی داشته باشند.

وی ادامه داد: پس از شناسایی سه هزار خانواده قرآنی در مرحله اول، کانون های تخصصی بانوان از مادران آنان همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) تجلیل کردند.

 

محمدیان با بیان اینکه همزمان با آغاز طرح «مسجد، پایگاه قرآن» ۶۲۰۰ کرسی تلاوت در کانون های مساجد کشور برگزار شده، خاطرنشان کرد: تا مبعث پیامبر مکرم اسلام تعداد این رویداد قرآنی به ۲۴ هزار مورد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه نگاه آماری به این طرح نداریم و تنها به دنبال ایجاد شور قرآنی و گسترش انس با این کتاب آسمانی مدنظر است، افزود: ایجاد همبستگی در بین نهادها و فعالان قرآنی برای کاهش مهجوریت این کتاب آسمانی صورت می گیرد.

 

مشاور رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اضافه کرد: آسیب شناسی برای رفع موانع پیش روی طرح های قرآنی در مساجد صورت گرفته که عدم دستیابی به قاریان و افراد برجسته در این حوزه از جمله آن بود.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه تحت وب برای ثبت و دسترسی به فعالان قرآنی گفت: این اقدام باعث شده تا افراد علاقه مند و دارای توانایی قرآنی اطلاعات خود را ثبت کنند و از طرفی مدیران کانون های مساجد با جستجو در سامانه، از آن افراد برای طرح کرسی تلاوت خود دعوت کنند.

 

موفقیت طرح تلاوت نور کانون های مساجد

محمدیان با اشاره به اینکه تلاوت نور، کرسی تلاوت، مسابقه، رویدادهای قرآنی و تفسیر در طرح «مسجد، پایگاه قرآن» اجرایی می شود، اذعان کرد: طرح کرسی های تلاوت و «مسجد، پایگاه قرآن» یک اقدام هویت ساز برای تداوم و گسترش آن در سراسر کشور است.

وی ادامه داد: این اقدامات مثل طرح تلاوت نور که موفقیت زیادی داشته، هویت سازی و ماندگار خواهد شد تا زمینه ساز رشد استعدادها و بهره گیری از دریای معارف قرآن بشود.

 

مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، شناسایی و رشد استعدادهای قرآنی در قالب این طرح را از اهداف اجرایی بیان کرد و یادآورشد: همین موضوع می تواند جوانان و نوجوانان را به مسجد و قرآن جذب کند.

وی به جذب خیرین برای طرح های قرآنی مساجد اشاره کرد و اظهارداشت: خیرین عمومی و مردمی در کنار خیرین طرح های بزرگ برای توسعه فعالیت های قرآنی جذب می شود.

 

محمدیان خاطرنشان کرد: باید برنامه های مساجد متناسب با زیست امروزی مردم بازآفرینی شود و فعالیت های موثر و جذاب اجرا شود و از طرفی از ظرفیت های موثر برای جذب به مسجد و توسعه فعالیت های قرآنی استفاده کنیم.