هزار جلسه مردمی قرآنی در اصفهان برگزار می شود
هزار جلسه مردمي قرآني در اصفهان برگزار مي شود
مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان اصفهان:

هزار جلسه مردمی قرآنی در اصفهان برگزار می شود

مديرعامل اتحاديه موسسات و تشکل‌هاي مردمي فرهنگي قرآن و عترت استان اصفهان گفت: هزار جلسه مردمي قرآني در سراسر استان اصفهان برگزار مي شود که اطلاعات آن براي حضور اقشار مختلف بر روي سايت اتحاديه منتشر شده است.
شناسه خبر : 58945 تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۳۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، «حسین علی جان‌نثاری» در اجلاسیه قاریان طرح «مسجد، پایگاه قرآن» کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان به جلسات قرآنی مردمی مساجد و خانگی اشاره کرد و اظهارداشت: این برنامه قدمت بیش از چهار دهه دارد که اتحادیه قرآنی آن ها را شناسایی کرده و از طریق وب سایت این مرکز معرفی شده است.

 

مديرعامل اتحاديه موسسات و تشکل‌هاي مردمي فرهنگي قرآن و عترت استان اصفهان با بیان اینکه شمار این محافل مردمی به بیش از هزار مورد می رسد، افزود: هزار محفل شناسایی و با آدرس و استاد آن ها معرفی شده که افراد علاقه مند می توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: وقتی که دشمن علیه نظام اسلامی، قرآن، دین و خوبی ها توطئه می کند باید از جریان های خوب حمایت کرد و آن ها را توسعه داد.

 

جانثاری این اقدام را یکی از راهبردهای کارهای فرهنگی معرفی کرد و اذعان داشت: مخاطبان فعالیت های فرهنگی و قرآنی بسیار مهم است که با تشویق و حضورشان به فعالان آن حوزه رقبت و انگیزه می بخشند.

وی ادامه داد: تشویق های مخاطبان جلسات قرآنی به قاریان قوت قلب داده و زمینه ساز حضور استعدادهای جدید و حضور شخصیت ها می شود که این موضوع راهبرد دیگر در حوزه فرهنگی محسوب می شود.

 

مديرعامل اتحاديه موسسات و تشکل‌هاي مردمي فرهنگي قرآن و عترت استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی باید استعداد شناسی صورت بگیرد و از افراد دارای استعداد حمایت کرد و زمینه پیشرفت آنان را فراهم ساخت.

وی یادآورشد: استعدادهای متعدد قرآنی در جامعه وجود دارند که از جمله آن حافظان، قاریان و مفسران هستند اما افرادی در حوزه هنرهای قرآنی و تهیه نرم افزارهای قرآنی فعالیت می کنند و آنان نیز جز خانواده فعال قرآن و عترت هستند.