برنامه‌های مساجد متناسب با زیست امروز جامعه بازآفرینی شود
برنامه‌هاي مساجد متناسب با زيست امروز جامعه بازآفريني شود
محمدیان، رییس دبیرخانه شورای سیاستگذاری کانون های مساجد کشور:

برنامه‌های مساجد متناسب با زیست امروز جامعه بازآفرینی شود

مديرکل امور استان‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور گفت: برنامه هاي فرهنگي مساجد بايد متناسب با زيست امروز جامعه بازآفريني و نوآوري شود تا نسل جديد به اين مراکز جذب شوند.
شناسه خبر : 59157 تاریخ انتشار : ۱ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۵۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، «محمدتقی محمدیان» با اشاره به تغییرات ذائقه فرهنگی و جذابیت فناوری های نوین، اظهارداشت: روش های سنتی و فعالیت های قدیمی قادر به ایجاد جذابیت برای نوجوانان و جوانان نیست و باید تغییراتی را رقم بزنیم.

 

مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه بررسی و مطالعه زیست امروز جامعه برای بچه های مساجد و فعالان کانون های فرهنگی هنری لازم است، افزود: برنامه های فرهنگی مساجد متناسب با زیست امروز جامعه باید بازآفرینی و نوآوری شوند تا نسل جدید به این مراکز جذب شوند.

وی ادامه داد: طرح های پیشنهادی و ابلاغی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد متناسب با زیست امروز و هویت مساجد بوده که از جمله آن اوقات فراغت، مسجد پایگاه قرآن و رقابت بچه های مسجد است.

 

مساجد پناهگاه مردم هر محله

محمدیان با اشاره به کارکرد توحیدی، اجتماعی و ولایی مساجد گفت: کارکرد توحیدی این مراکز دینی همان فعالیت های عبادی و نماز بوده که از صدر اسلام تاکنون ادامه دارد.

وی با اشاره به کارکردهای اجتماعی مساجد، تصریح کرد: مسجد باید در هر محله پناهگاه مردم باشد و فعالیت های اجتماعی، خدماتی و حمایتی در این مراکز صورت می گیرد که نمونه بارز آن در دوران کرونا مشاهده شد.

 

مشاور رییس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور اضافه کرد: مراکز فرهنگی مسجد با بررسی و شناسایی ظرفیت ها و نیازهای محله، برای آن برنامه ریزی کرده و به محله پیرامونی خود خدمت کنند.

وی به کارکرد ولایی مساجد نیز پرداخت و اذعان داشت: عدالت طلبی و تقویت باورهای دینی و اجتماعی در این مراکز با بهره گیری از ظرفیت های فعال اساتید و محتواهای تولیدی انجام شود.

 

محمدیان خاطرنشان کرد: اعضای کانون های مساجد به توسعه فعالیت ها با طرح های نوین و جدید متناسب با روح مسجد توجه کنند که فعالیت های آن ها جذاب و دارای اقبال عمومی باشد.