اجرای طرح «مادر و کودک اعتکاف» در کانون های فرهنگی هنری اصفهان
اجراي طرح «مادر و کودک اعتکاف» در کانون هاي فرهنگي هنري اصفهان
همزمان با شروع مراسم معنوی اعتکاف، انجام شد؛

اجرای طرح «مادر و کودک اعتکاف» در کانون های فرهنگی هنری اصفهان

امسال با اجراي طرح «مادر و کودک اعتکاف» کودکان زير ۶ سال همراه با مادران خود، سه روز در خانه امن پروردگار معتکف شدند.
شناسه خبر : 59645 تاریخ انتشار : ۷ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، امسال برای نخستین بار در کانون فرهنگي هنري قبا ملک شهر اصفهان تمهیدات اعتکاف مادران دارای فرزند فراهم شد تا اینگونه فرصتی برای عبادت و بندگی این دسته از بانوان فراهم شود.

بسیاری از مادرانی که علاقه مند به حضور در این مراسم معنوی بودند اما موضوع نگهداری فرزند به مدت سه روز کمی سخت بود و در بسیاری از مواقع آنان از این فیض بی بهره می ماندند.

 

کودکان معتکف در مسجد قبا ملک شهر اصفهان

 

طرح «مادر و کودک اعتکاف» فرصت خوبی شده تا این دسته از بانوان همراه با فرزندان خود معتکف شوند و چه فیض معنوی که نوزادان در آغازین سال های زندگی خود طعم عشق با معبود در مسجد را تجربه می کنند.

پیش بینی بازی و سرگرمی برای این دسته از کودکان از جمله اقدامات صورت گرفته در محل اعتکاف است و اینگونه مادران این فرزندان به عبادت و بندگی خود می پردازند.

برنامه های متنوعی نیز علاوه بر دعا، نماز، روزه داری و مناجات برای مادران پیش بینی شده که طی این سه روز انجام می شود.

 

کودکان معتکف در مسجد قبا ملک شهر اصفهان

 

تجربه موفق اعتکاف مادران همراه با کودکان

امام جمعه ملک‌شهر در این خصوص گفت: امسال برای نخستین بار طرح «مادر و کودک اعتکاف» در استان اصفهان در حال اجرا است که زمینه ساز حضور جمعی از بانوان دارای کودک زیر شش سال شده است.

کودکان معتکف در مسجد قبا ملک شهر اصفهان

حجت الاسلام «سید روح الله فیاض» افزود: این مراسم در مسجد قبا ملک شهر و همان مصلی نماز جمعه در حال اجرا است و شرط حضور مادران داشتن کودک زیر ۶ سال است.

وی با بیان اینکه وجود سرگرمی برای این دسته از کودکان فرصت عبادت را برای مادران آنان ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: این دسته از کودکان نیز تجربه شیرینی از اعتکاف را در سنین کودکی خواهند داشت.

حجت الاسلام فیاض یادآورشد: برنامه های متنوعی نیز برای مادران پیش بینی شده که در این سه روز اجرا می شود.