کانون فرهنگی هنری «اُم العباس» کاشان افتتاح گردید
کانون فرهنگي هنري «اُم العباس» کاشان افتتاح گرديد

کانون فرهنگی هنری «اُم العباس» کاشان افتتاح گردید

طي مراسمي کانون فرهنگي هنري «ام العباس» مسجد و حسينيه «ام البنين» کاشان افتتاح شد.
شناسه خبر : 59690 تاریخ انتشار : ۸ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۲۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان به نقل از خبرگزاری شبستان از استان اصفهان، همزمان با ایام ولادت مولی الموحدین امام علی(ع) کانون فرهنگی هنری «ام العباس» مسجد و حسینیه ام البنین خیابان کارگر کاشان افتتاح شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در آیین افتتاح این کانون با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد و کانون های فرهنگی مساجد در کلام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، گفت: مساجد همواره به عنوان مراکز و پایگاه های مهم و تأثیرگذار در مباحث اجتماعی و سیاسی، پایه گذاری و شروع فعالیت های انقلابی، اتاق فکر و پشتیبانی از جبهه ها در دوران دفاع مقدس، پایگاه های اصلی انتخابات و مشارکت سیاسی مردم و جذب و ساماندهی کمک های مردمی در شرایط بحرانی و بروز حوادث غیر مترقبه به فعالیت پرداخته اند.

 

سعید ضابطی با اشاره به مطالبه و تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در بحث «نقش و جایگاه جوانان»، خواستار نگاه ویژه در جذب و پرورش نسل جوان و نوجوان در فعالیت های فرهنگی و هنری شد و بهترین مکان تربیت افراد در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری را پایگاه مسجد دانست.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کاشان با تأکید بر اصل تصدی گری مردمی و تسهیل گری دولت در برنامه های دولت سیزدهم، تصریح کرد: بر پایه این اصل؛ نقشه راه دولت در برنامه های فرهنگی و هنری، تصدی گری مردمی و تسهیل گری و زمینه سازی اجزاء دولت در اجرای این فعالیت ها است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان با تأکید بر لزوم تغییر رویکرد ساختاری کانون های فرهنگی هنری مساجد در بهره گیری از راه های ارتباطی نوین و استفاده از ظرفیت بالای فضای مجازی، تصریح کرد: نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در شرایط فعلی و در جنگ نرم فرهنگی و ترکیبی دشمن، نقشی مهم و کلیدی است و مصداق آن زمینه سازی حضور فعال، پر شور و حداکثری مردم در ۲ رویداد مهم «جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی» و «انتخابات» اسفندماه سالجاری است.

 

ضابطی خواستار همکاری و برنامه ریزی هیئت امنا و کانون های فرهنگی هنری مساجد در استفاده از ظرفیت و توان قشر جوان تحصیل کرده در فعالیت های این نهاد انقلابی و دینی شد.