ناشناخته‌های قرآنی به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان شناخته می‌شوند
ناشناخته‌هاي قرآني به همت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان اصفهان شناخته مي‌شوند
در قالب طرح «لشگر فرشته‌ها»:

ناشناخته‌های قرآنی به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان شناخته می‌شوند

شناسايي و تجليل از خانواده هاي قرآني گامي بلند براي معرفي آن هايي که ناشناخته بوده اند و امروز الگويي براي جامعه هستند در دستور کار کانون هاي تخصصي خواهران قرار رفته است.
شناسه خبر : 59878 تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۴۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، خانواده، بنیانی ارزشمند برای تربیت و شکل گیری جامعه پویا در عرصه های مختلف فرهنگی، قرآنی، اقتصادی، ورزشی و اجتماعی بوده و سرمایه گذاری در این نهاد یک شهر و استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

خانواده هایی که از فرصت های ناب زندگی برای تربیت و پیشرفت استفاده می کنند همواره زبان زد عام و خاص بوده اند و جامعه از برکات آن ها استفاده می کند.

خانواده های قهرمان پرور مایه افتخار بوده اند و در بسیاری از مقاطع زمانی گره های بزرگ را گشوده اند که از جمله آن ها خانواده ایثارگران، مخترعین، ورزشکاران، اهالی فرهنگ و هنر و صاحبان ایده های نو هستند.

 

ناشناخته‌های قرآنی به همت کانون مساجد شناخته می‌شوند

 

خانواده های قرآنی که با بهره گیری از دریای بی کران معارف این کتاب آسمانی، تاثیر گذار در شهر و جامعه خود بوده اند و در برخی از مقاطع زمانی مایه پیشرفت بین المللی هم شده اند.

شناسایی، معرفی و تجلیل از خانواده های قرآنی یکی از ماموریت ها و برنامه های منسجم کانون های فرهنگی هنری مساجد است که این روزها نقل سخن محافل عمومی شده است.

 

ناشناخته‌های قرآنی به همت کانون مساجد شناخته می‌شوند

 

تجلیل از مادران و پدران خانواده های قرآنی در استان اصفهان

کانون های فرهنگی هنری مساجد به ویژه کانون های تخصصی بانوان در قالب لشگر فرشتگان در این مسیر گام برداشته اند و از خانواده های قرآنی تجلیل می کنند.

این مراسم تجلیل که گاهی در مساجد و گاهی در منازل آنان انجام می شود هرکدام توانسته فرصتی برای شناسایی و رشد استعدادهای قرآنی بشود و جامعه از این الگوها استفاده کند.

کانون فرهنگی مسجد و حسینیه حضرت حجت ابن الحسن(عج) و کانون تخصصی خواهران شهید اصغر طاوسی در شهرستان فلاورجان در این امر پیشگام شده اند.

این کانون در منطقه پیرامونی خود تاکنون با شناسایی سه خانواده قرآنی از مادران آن ها تجلیل کرده است.

 

ناشناخته‌های قرآنی به همت کانون مساجد شناخته می‌شوند

تجلیل از خانواده قرآنی فاطمه قنبری

خانواده قنبری یکی از همین گروه های هدف طرح لشگر فرشتگان محسوب می شود که مادر و اهالی خانواده آنان حافظ کل قرآن کریم، مفسر قرآن، مربی و مبلغ قرآن هستند.

مادر خانواده به کار آموزش قرآن مشغول است که  بیش از ۳۰ نفر قرآن آموز دارد و ۶ نفر حافظ کل هستند.

تجلیل از خانواده قرآنی فاطمه رضایی

مادر این خانواده حافظ کل قرآن کریم بوده و توانسته رتبه اول کشوری در مسابقات تفسیر قرآن وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را کسب کند.

این مادر قرآنی رتبه های برتر استانی در مسابقات تفسیر قرآن کریم سازمان اوقاف اوقاف و امور خیریه را نیز در سال های گذشته کسب کرده است.

این مادر قرآنی بر فرزندان خود نیز تاثیر سازنده ای داشته و دختر او هم بر اثر جریان معنوی حاکم در خانواده توانسته قرآن کریم را حفظ کند.

ناشناخته‌های قرآنی به همت کانون مساجد شناخته می‌شوند

تجیل از خانواده قرآنی فاطمه سهرابی

لشگر فرشتگان در کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران شهید اصغر طاوسی با شناسایی این خانواده قرآنی از مادر آنان تجلیل کردند.

 مادراین خانواده قرآنی حافظ کل قرآن کریم و مربی و مبلغ قرآن است که رتبه اول کشوری ده جز و سوم کشوری پانزده جز، اول منطقه ای بیست جز و کشوری این رشته را کسب کرده است.

این مادر قرآنی که به فعالیت آموزشی مشغول است تاکنون توانسته بیش از ۶۰ حافظ قرآن را آموزش دهد که بیش از ۳۰ نفر حافظ کل و بالای بیست جز هستند.

اعضای این خانواده با کمک هم توانسته اند مؤسسه قرآنی را تاسیس کنند.

علاوه بر فعالیت های قرآنی مادر و دیگر اعضای خانواده پدر خانواده هم مسئول موسسه قرآنی شده و در این مسیر گام بر می دارد.

ناشناخته‌های قرآنی به همت کانون مساجد شناخته می‌شوند

معرفی ظرفیت های قرآنی پیرامونی کانون

مدیر کانون فرهنگی هنری حجت ابن الحسن(ع) کرسگان شهرستان فلاورجان در خصوص این طرح گفت: شناسایی و تجلیل از اعضای خانواده های قرآنی فرصتی برای رشد این دسته از فعالیت ها می شود.

هادی انصاری ادامه داد: الگوسازی فعالیت های خانوادگی بر دیگر بخش های جامعه تاثیر گذاشته و بستر افزایش فعالیت های این دسته از افراد خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل کانون تخصصی بانوان در کنار کانون حجت ابن الحسن(ع) خاطرنشان کرد: این اقدام یک فرصت مناسب برای فعالیت خاص بانوان و ارائه خدمت بیشتر برای دختران و خانم ها خواهد بود.