جذابیت برنامه‌های قرآنی بر جمعیت مخاطبان مسجدی می‌افزاید
جذابيت برنامه‌هاي قرآني بر جمعيت مخاطبان مسجدي مي‌افزايد

جذابیت برنامه‌های قرآنی بر جمعیت مخاطبان مسجدی می‌افزاید

معاون ساماندهي و شبکه سازي ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور گفت: جذابيت برنامه هاي قرآني بر جمعيت مخاطبان مسجدي مي افزايد که در اين خصوص برنامه ريزي و اقدامات کانون هاي فرهنگي و هنري مهم است.
شناسه خبر : 60619 تاریخ انتشار : ۴ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۱۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، «محمدتقی محمدیان» در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فلاورجان به رویکرد و برنامه های قرآنی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و اظهارداشت: هفت هزار کانون فرهنگی و هنری در سراسر کشور آمادگی خود را برای اجرای طرح «مسجد پایگاه قرآن» در سامانه بچه های مسجد اعلام کردند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: این آمار، ۴۰۰ باب آن متعلق به استان اصفهان و بیش از ۱۰ باب آن از کانون های فرهنگی و هنری شهرستان فلاورجان است.

وی به برنامه ریزی که برای رونق فعالیت های قرآنی در مساجد رقم خورده اشاره کرد و اذعان داشت: برگزاری کرسی های تلاوت، محافل قرآنی و مسابقات از جمله مهمترین برنامه ها در همه مراکز بوده که برخی تفسیر، آموزش و استعداد پروری را هم دنبال می کنند.

 

جذابیت برنامه‌های قرآنی بر جمعیت مخاطبان مسجدی می‌افزاید

 

محمدیان با بیان اینکه آسیب شناسی برای کاهش فعالیت های قرآنی مساجد صورت گرفته، خاطرنشان کرد: عدم دسترسی به قاریان برجسته یکی از آسیب ها بود که با شناسایی و جذب این قشر این مانع رفع شده و از طرفی هم استعدادهای محلی شناسایی و فعال شده اند.

وی اضافه کرد: تاکنون سه هزار قاری برتر محلی، استانی و ملی آمادگی خود را با ثبت نام در سامانه بچه های مسجد برای همکاری در طرح قرآنی مساجد کشور اعلام کرده و این همکاری ها آغاز شده است.

معاون ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: اقبال عمومی خوبی برای حضور در برنامه های قرآنی وجود دارد که هر چقدر این جذابیت بیشتر بوده، مخاطبان نیز افزایش یافته اند.

وی تلاش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در افزایش اقبال عمومی برای افزایش مخاطبان قرآنی را مهم خواند.

 

جذابیت برنامه‌های قرآنی بر جمعیت مخاطبان مسجدی می‌افزاید

 

استعداد شناسی و رشد نوجوانان در مساجد

محمدیان با بیان اینکه در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استعداد شناسی شکل گرفته، افزود: استعدادهای قرآنی که غالبا نوجوان هستند در کانون ها آموزش دیده و رشد پیدا خواهند کرد.

وی چهره سازی و تربیت نیروی های قرآنی در هر محله را دستاورد طرح های قرآنی کانون های فرهنگی و هنری اعلام کرد و یادآورشد: در قالب طرح مسجد پایگاه قرآن افراد جدید علاقه مند به فعالیت های قرآنی وارد عرصه همکاری شده اند.