حال و هوای نیمه شعبان در مساجد اصفهان
حال و هواي نيمه شعبان در مساجد اصفهان

حال و هوای نیمه شعبان در مساجد اصفهان

حال و هواي اعياد شعبانيه به ويژه جشن هاي مهدوي در مساجد استان اصفهان بر شادماني و نشاط اجتماعي مردم به ويژه کودکان و نوجوانان افزوده است.
شناسه خبر : 60643 تاریخ انتشار : ۷ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۳۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان به نقل از خبرگزاری شبستان اصفهان، اعیاد پشت سر هم دیگر ماه شعبان هر کدام جلوه ای شادمانی و سرور اهل البیت(ع) و عاشقان این خاندان است که هر کجا قدم می گذاشتیم جشن و شادی بود.

شهرها و روستاها آذین بندی و بوی شادمانی و عشق نقاط مختلف را فراگرفته و همه در تکاپوی مراسمات هستند.

مساجد به عنوان مهمترین مراکز دینی با برگزاری مراسم های معنوی و مذهبی در این ایام شور و حال دیگر ایجاد کرده اند که نقش بچه های مسجد و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این خصوص محوری و اساسی است.

برگزاری جشن در هزار مسجد استان اصفهان با همکاری عموم مردم در این روزها بر جلوه های شادمانی شهرها و روستاها افزوده است.

حال و هوای نیمه شعبان در مساجد اصفهان

هزار برنامه فرهنگی و هنری در کانون های مساجد اصفهان

برنامه ریزی و تدارکات اجرای فعالیت ها توسط اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد انجام شده و با همکاری خیرین و نمازگزاران این برنامه ها توسعه می یابد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان گفت: هزار برنامه فرهنگی و هنری همزمان با اعیاد شعبانیه توسط کانون های مساجد اجرا می شود.

محمدتقی محمدیان افزود: این برنامه ها در نیمه شعبان رونق بیشتری پیدا کرده و سعی شده علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی در جریان سازی مهدوی نیز نقش فعالی ایفا شود.

وی برگزاری جشن و محافل انس با قرآن، مسابقه کتابخوانی، احیا شب نیمه شعبان، توزیع بسته های فرهنگی، قرائت دعای ندبه، تولید محتوا فضای مجازی و برپایی نمایشگاه های کتاب را از جمله های اقدامات این ایام در مساجد استان اصفهان اعلام کرد.

محمدیان یادآورشد: آذین بندی و زیبا سازی محیط پیرامونی مساجد، شادمانی این ایام را به کوچه و خیابان ها توسعه داد.

حال و هوای نیمه شعبان در مساجد اصفهان

توزیع بسته های معیشتی و حمایتی

همزمان با ایام شعبانیه و در آستانه سال نو، توزیع بسته های حمایتی، معیشتی و کمک هزینه های ازدواج توسط تعدادی از کانون های مساجد انجام شد.

توزیع غذای گرم و همچنین بسته های حمایتی توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد با کمک خیرین آماده شده و در بین اقشار آسیب پذیر توزیع می شود.

مراکز نیکوکاری فعال در مساجد با بعضی از این کانون ها همکاری دارند و با هم افزایی امکانات توانسته اند اقدامات گسترده ای را انجام دهند.

جشن های شعبانیه تا روزهای آینده نیز ادامه دارد تا وصل به ماه مهمانی بشود و در رمضان المبارک حال و هوای معنوی حاکم شود.

حال و هوای نیمه شعبان در مساجد اصفهان