ظرفیت کانون‌های مساجد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌شود
ظرفيت کانون‌هاي مساجد براي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي استفاده مي‌شود
حجت الاسلام «محسن محمدی»؛

ظرفیت کانون‌های مساجد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌شود

سرپرست قرارگاه تحول اجتماعي استان اصفهان گفت: ظرفيت کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و گره گشايي از اين دسته مشکلات استفاده مي شود.
شناسه خبر : 60693 تاریخ انتشار : ۹ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۰:۰۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، حجت الاسلام «محسن محمدی» در رويداد انديشه‌ورزي کانون‌هاي محوري طرح «تحول اجتماعي شهيد اسدالهي» سه شنبه(۸ اسفندماه)، در جمعی از مدیران مسئول و مربیان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان اظهارداشت: قرارگاه تحول اجتماعی و تشکیلات مردمی سعی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند و توانسته اند با فعال سازی جریان های مختلف و بهره گیری از ظرفیت عمومی در این خصوص کار کنند.

سرپرست قرارگاه تحول اجتماعی استان اصفهان افزود: در استان اصفهان هفت نقطه هدف برای کاهش آسیب اجتماعی برنامه ریزی شده که با تلاش و همکاری مردمی، نهادهای عمومی و دستگاه های اداری اقدامات لازم صورت گرفته و ادامه دارد.

وی با اشاره به ظرفیت کانون های مساجد اذعان داشت: ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و گره گشایی از این دسته مشکلات استفاده می شود.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: اعتبار مالی برای برگزاری جشن های مردمی به وزارت فرهنگ و ارشاد اختصاص یافته تا در جریان این رویدادها، افراد نخبه، توانمند و نسل جدید شناسایی و جذب مراکز فرهنگی شوند.

ظرفیت کانون‌های مساجد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌شود

وی اضافه کرد:این برنامه ها در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و یا دارای آسیب های اجتماعی برگزار می شود تا تهدیدهای آن مناطق کاهش یابد.

سرپرست قرارگاه تحول اجتماعی استان اصفهان اقدامات مردمی را در کاهش آسیب های اجتماعی مهم خواند و یادآورشد: توانمندسازی و آموزش ها کارآمد قرار گرفته و توانسته پیشگیری کند.

وی با اشاره به برگزاری دوره های سواد رسانه ای، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند از ظرفیت اساتید و حمایت های قرارگاه تحول اجتماعی بهره بگیرند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به مطالعات صورت گرفته برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: برای کودکان کار، خودکشی، اعتیاد به مواد مخدر، ناهنجاری های اخلاقی و طلاق راهکار خاصی پیشنهاد شده است.

ظرفیت کانون‌های مساجد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌شود

وی اضافه کرد: راهکار هر منطقه متفاوت از یک موقعیت جغرافیایی دیگر است که باید شرایط و فرهنگ آن مناطق را در نظر گرفت.

سرپرست قرارگاه تحول اجتماعی استان اصفهان با اشاره به نامگذاری ائمه برای مناطق و خیابان ها، گفت: باید شانیت نام ائمه را حفظ کنیم و این نامگذاری برای مناطق دارای آسیب انتخاب نشود.

وی ادامه داد: فرصت های فرهنگی مثل مسجد، هیات و ظرفیت های معنوی هر منطقه احصا و با وجود چنین ویژگی هایی از نام معصومین استفاده کنیم.