حال و هوای انتخاباتی در مساجد نصف جهان
حال و هواي انتخاباتي در مساجد نصف جهان

حال و هوای انتخاباتی در مساجد نصف جهان

مساجد استان اصفهان در روز انتخابات مثل گذشته يکي از مهمترين پايگاه هاي اجتماعي و تاثير گذار بوده که ۶۸۸ مسجد شعب اخذ راي هستند.
شناسه خبر : 60718 تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۰:۲۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان به نقل از خبرگزاری شبستان اصفهان، سخنان زیادی از کارکردهای مساجد مطرح می شود که این مراکز دینی در تصمیم سازی های مهم جامعه نقش داشته و بسیاری از برنامه ها در این مراکز انجام می شود.

کارکردهای متعدد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مساجد به جز بعد دینی آن موجب تاثیرات زیادی در جامعه خواهد شد که باید برای احیا آن تلاش شود.

انتخابات یکی از صحنه های مهم سیاسی و سرنوشت ساز جامعه بوده که مساجد بستر مناسب برای آگاهی بخشی به حساب می آید و البته در اجرای فرآیندهای انتخاباتی نقش بسزایی دارند.

مساجد استان اصفهان علاوه بر ماموریت آگاهی بخشی خود که به همت تشکل های فرهنگی این مراکز انجام شد، میزبان شعب اخذ رای نیز بودند.

 

حال و هوای انتخابات در مساجد استان اصفهان

 

فرآیند رای گیری در ۶۸۸ مسجد استان اصفهان

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه ۳۱۶۱ شعبه اخذ رای در سراسر استان پیش بینی و رای گیری را انجام می دهد، گفت: ۶۸۸ از شعب در مساجد قرار دارند.

مهدی سلیمانی افزود: این مراکز دینی در نقاط مختلف استان اصفهان میزبان تیم اجرایی انتخابات هستند و مردم می توانند رای خود را در این مساجد به صندوق بیندازند.

وی ادامه داد: از ظرفیت مساجد برای آگاهی بخشی و شور انتخاباتی نیز استفاده شده که بچه های مسجد برای این کار تلاش می کنند.

 

حال و هوای انتخابات در مساجد استان اصفهان

 

اطلاع رسانی وآگاهی بخشی در مساجد

مساجد یکی از مراکز مهم در استان اصفهان بوده اند که در امر انتخابات نقش مهمی داشته اند و با برگزاری جلسات آموزشی، آگاهی بخشی و بصیرتی کارکرد خود را ایفا کرده اند.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان در این خصوص گفت: این مراکز دینی از صدر اسلام تاکنون منشا خیر و برکت و خدمات زیادی را به مردم ارائه داده اند.

حجت الاسلام مجتبی کوچک زاده افزود: نقش این مراکز دینی برای مسائل اجتماعی نیز در کنار ماموریت دینی وجود داشته که در امر انتخابات می بینیم.

 

حال و هوای انتخابات در مساجد استان اصفهان