مهمان‌نوازی مساجد اصفهان در ماه مبارک رمضان
مهمان‌نوازي مساجد اصفهان در ماه مبارک رمضان

مهمان‌نوازی مساجد اصفهان در ماه مبارک رمضان

پنج هزار مسجد استان اصفهان ميزبان مهمانان درگاه حضرت حق در ماه مبارک رمضان هستند که اين ميزباني با برنامه‌هاي کانون هاي مساجد توأم است.
شناسه خبر : 60992 تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۲
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان به نقل از خبرگزاری شبستان اصفهان، بوی رمضان از کوچه های شهر به مشام می رسد و شهر و روستاها همه مهمان سفره سخاوت حضرت حق هستند.

 

حال و هوای رمضان مناطق مختلف را تحت تاثیر قرار داده و ظاهر شهر از مهمانی رفتن مومنین حکایت دارد و مساجد از مهمترین مراکز میزبانی در این روزها شده اند.

زیباسازی شهر و روستاها برای استقبال از ماه مبارک رمضان مهیا شده و سفره های افطاری و سحری در منازل، تحولی جدی ایجاد کرده است.

در میان این همه حس و حال ماه مبارک رمضان، خانه های پروردگار عالم در روی زمین یعنی همین مساجد، میزبان مهمانان درگاه حضرت حق هستند.

مهمان نوازی مساجد اصفهان در ماه مبارک رمضان با آماده سازی و غبار روبی از این مراکز دینی رقم خورده و پنج هزار مسجد استان اصفهان میزبان مهمانان درگاه حضرت حق در ماه مبارک رمضان هستند.

اقامه نماز در سه وعده، اجرای طرح های فرهنگی، محافل قرآنی، قرائت دعا، سفره های افطاری و توزیع بسته های فرهنگی از جمله برنامه های این ایام در مساجد است.

کانون های فرهنگی هنری مساجد محور برگزاری بسیاری از این برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی هستند که برنامه های خود را تدوین و اطلاع رسانی کرده اند.

 

برنامه های متنوع قرآنی مساجد

برنامه های قرآنی شامل جزخوانی روزانه، محافل انس با قرآن، جلسات آموزشی، مسابقه و حفظ آیات و سوره ها از جمله مهمترین برنامه های مسجد در ماه مبارک رمضان است.

بچه های مسجد با برنامه ریزی اجرای این دسته از فعالیت ها شور و نشاط اجتماعی را در بین مردم و نمازگزاران ایجاد خواهند که بهار قرآن در بهار طبیعت حال و هوای دیگری دارد.

مهمان نوازی مساجد اصفهان در ماه مبارک رمضان

 کرسی های تلاوت و مسابقات قرآنی

رویدادهای قرآنی از جمله برنامه های ماه مبارک رمضان مساجد استان اصفهان است که توسط اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و همکاری دیگر نهادها اجرا می شود.

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان گفت: ۴۰ کانون در طرح مسجد پایگاه قرآن شرکت کرده اند که در این ایام برنامه های قرآنی اجرا می کنند.

محمدی تقی محمدیان برگزاری کرسی های تلاوت قرآن را از جمله این برنامه ها بیان کرد و افزود: برگزاری مسابقات حفظ، قرائت، نقاشی و انشا قرآن از جمله دیگر فعالیت ها است.

وی ادامه داد: تجلیل از خانواده های قرآنی، شناسایی و معرفی استعدادهای قرآنی و همچنین جزخوانی قرآن در مساجد از دیگر رئوس برنامه های قرآنی این ایام محسوب می شود.

مهمان نوازی مساجد اصفهان در ماه مبارک رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان از اجرای طرح «مسطورا» با هدف گفتمان زندگی بر اساس آیات قرآن خبر داد و گفت: این برنامه در مراکز دینی از جمله مساجد اجرا می شود.

حجت الاسلام مهدی فوقی افزود: در قالب این طرح ۱۵۰ توصیه قرآنی در بین آحاد جامعه گفتمان سازی خواهد شد که مساجد یکی از محورهای مهم اجرای چنین برنامه هایی هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر این طرح، مساجد میزبان جلسات جزخوانی، محافل و رویدادهای معنوی از این قبیل هستند که بچه های مسجد پیشگام در اجرای فعالیت ها هستند.

مهمان نوازی مساجد اصفهان در ماه مبارک رمضان

شناسایی و جشن روزه اولی ها

روزه اولی بودن حال و هوای دیگری دارد که دختران و پسران نوجوان از این فرصت برای معنویت افزایی استفاده می کنند.

شاید بسیاری از این نوجوانان پیش از سن تکلیف روزه داری می کردند اما در جشن روزه اولی ها، شادی دیگری دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به جشنی که برای روزه اولی ها در مناطق مختلف برگزار می شود، گفت: بسیاری از مساجد از این نوجوانان استقبال کرده و برای آنان هدیه های مادی و معنوی اختصاص می دهند.

محمدرضا ابراهیمی ادامه داد: مراسم های افطاری و فرهنگی برای این دسته از دانش آموزان پیش بینی شده که متناسب با برنامه ریزی هر منطقه اجرا می شود.