انتقال مفاهیم با ۲۰۰ گروه هنری مساجد استان اصفهان
انتقال مفاهيم با ۲۰۰ گروه هنري مساجد استان اصفهان

انتقال مفاهیم با ۲۰۰ گروه هنری مساجد استان اصفهان

۲۰۰ گروه هنري شامل سرود، تئاتر، فيلم سازي و هنرهاي تجسمي در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مفاهيم اعتقادي، آموزشي و فرهنگي را به جامعه پيراموني خود منتقل مي کند.
شناسه خبر : 61116 تاریخ انتشار : ۵ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۴۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، گیرایی و سرعت انتقال پیام از طریق ابزارهای هنری موفقیت بیشتری را در مقایسه با دیگر مولفه ها به همراه دارد از این جهت سرمایه گذاری بر این حوزه دستاوردهای چند برابری در مقایسه با دیگر حوزه ها دارد.

بهره گیری از این ظرفیت کارآمد در تلفیق با محتواهای فرهنگی و اعتقادی امکان ترویج معارف اسلامی و ایرانی را هموار ساخته و با توجه به هنر عجین با مساجد، بهره گیری از هنر اسلامی اثربخش خواهد بود.

کانون های مساجد که ماموریت هنری نیز در کنار دیگر فعالیت های خود انجام می دهند توانسته اند متناسب با روح مسجد از هنر استفاده کرده و پیام رسان پنداره های موثر زندگی باشند.

هنرهای تجسمی، فیلم سازی، سرود و نمایش از جمله شاخص ترین جلوه های هنری بوده که در کانون های مساجد فعال هستند و عمده اعضای آن نیز نوجوان و جوان هستند که خلاقیت و نیازهای روز را عرضه می کند.

استان اصفهان که مهد هنر است در این حوزه نیز خوش درخشیده و گروه های نمایشی، سرود و هنری آن نه تنها در رقابت ها خوش درخشیده بلکه تاثیر گذار هم بوده اند.

انتقال مفاهیم با ۲۰۰ گروه هنری مساجد استان اصفهان
 

 فعالیت ۲۰۰ گروه هنری در کانون های مساجد 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: ۱۳۰ گروه در عرصه سرود فعالیت دارند که تعدادی از این گروه ها در سطح استانی و ملی اجرای فعالیت دارند.

محمدتقی محمدیان افزود: گروه های سرود محلی در جشن ها و فعالیت های کانون ها نقش دارند و بخشی از محتوای فرهنگی و هنری مراسم را تامین می کنند.

وی به فعالیت ۴۰ گروه نمایش اشاره کرد و گفت: سه گروه در جشنواره تئاتر شبستان کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور حائز رتبه شدند که محتوای آن ها تاثیر گذار و دارای شاخصه های فنی بود.

محمدیان اضافه کرد: گروه های نمایش محلی دستاوردهای زیادی دارند و مثل سرود بخشی از محتوا مراسمات کانونی و برنامه های محلی را تامین می کنند.

انتقال مفاهیم با ۲۰۰ گروه هنری مساجد استان اصفهان

وی به دیگر گروه های هنری کانون های مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: فیلم سازی، تولید نماهنگ، هنرهای تجسمی و خوشنویسی از دیگر عناوین فعال هنری در کانون های فرهنگی و هنری است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان خاطرنشان کرد: هنرمندان این عرصه در تعامل با موسسات غیر دولتی و دولتی توانسته اند اقتصاد هنر را ایجاد و از منافع آن نیز بهره ببرند.

وی یادآورشد: عمده اعضای گروه های هنری کانون های مساجد نوجوان و جوان هستند و این موضوع در تربیت هنرمندان آینده جامعه نقش دارد.

انتقال مفاهیم با ۲۰۰ گروه هنری مساجد استان اصفهان

حس خوب سرود بچه های مسجد

تشکیل گروه های سرود یکی از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که استان اصفهان نیز در این عرصه پیشگام بوده و دستاوردهای آن در برنامه های تلویزیونی، اجراهای ملی و تنوع برنامه های آن می توان دید.

حس و حال خوبی که بچه های گروه های سرود بر مخاطبان می گذارد بسیار آنان را تحت تاثیر قرار می دهد.

انتقال مفاهیم با ۲۰۰ گروه هنری مساجد استان اصفهان

تاثیر هنر در جذب به مسجد

یکی از شاخصه های هنر جذابیت آن است که بسیاری را به خود جذب کرده و امکان جریان سازی دارد و همین شاخصه برای کانون های مساجد یک فرصت تلقی می شود.

تاثیر هنر از یک سو و از جنبه دیگر فعالیت اعضای نوجوان و جوان در این گروه ها زمینه ساز جذب دیگر افراد به مسجد، کانون و حتی گروه های هنری شده است.

مدیر گروه تئاتر کانون فرهنگی و هنری حضرت قائم(عج) شهرستان نجف آباد که در جشنواره تئاتر شبستان موفق به کسب عنوان برتر شده در این خصوص گفت: هر چقدر این ظرفیت هنری فعال تر عمل کند، جذابیت بیشتری هم خواهد داشت و چنان که افراد مستعد نیز عضو گروه نمایش می شوند و همان ها هم محل ارتباط گیری با دیگران می شوند.

انتقال مفاهیم با ۲۰۰ گروه هنری مساجد استان اصفهان

فرهاد قانعی فر افزود: کودکان، نوجوانان و جوانان محله های شهری و روستایی با تئاتر بچه های مسجد ارتباط برقرار کرده و جذب به کانون فرهنگی و هنری می شوند و این ارتباط احساسی در دل صحنه های نمایشی دیده می شود که گاهی به اوج می رسد.

وی ادامه داد: جذابیت های هنری افراد را گرد خود جمع می کند که گروه های نمایش کانون های فرهنگی و هنری مساجد از جمله مصادیق این ارتباط گیری و تاثیرگذاری است.