تعامل کانون‌های مساجد با همدیگر در توسعه فرهنگی نیاز است
تعامل کانون‌هاي مساجد با همديگر در توسعه فرهنگي نياز است

تعامل کانون‌های مساجد با همدیگر در توسعه فرهنگی نیاز است

سرپرست ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان اصفهان گفت: هم انديشي و همکاري کانون هاي مساجد با يکديگر موجب توسعه فرهنگي و رونق ديگر مراکز مي شود.
شناسه خبر : 61250 تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۴:۰۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، «محمد تقی محمدیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به فعالیت های کانون های مساجد استان اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: ۲ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد این استان تاسیس شده که رتبه برتر کشور را در این خصوص دارد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان افزود: ۳۵ درصد از این مراکز در شبکه فعالیتی و ارتباط با سامانه بچه های مسجد فعال هستند که باید بازآفرینی در شبکه ایجاد و مراکز نیمه فعال و یا راکد فعال شوند.

وی ادامه داد: توسعه خدمات فرهنگی و موفقیت کانون های مساجد فعالیت بیشتر و گسترده این مراکز است که با هم اندیشی و همکاری کانون های فعال این موضوع محقق می شود.

 

محمدیان ادامه داد: بیش از هزار کتابخانه مسجد، ۲۰۰ گروه هنری سرود و تئائر، کانون تربیت محور و تخصصی قرآن و بانوان در این استان فعالیت دارند که به عنوان محور فعالیت های فرهنگی و هنری مطرح هستند.

وی با بیان اینکه حمایت از این مراکز فرهنگی و هنری مورد توجه خیرین بوده، خاطرنشان کرد: دستگاه های اداری و مقامات ارشد استان اصفهان به دغدغه ها و نیازهای این مراکز بپردازند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان به گزارش مالی و گردش پولی این مراکز در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و اذعان داشت: سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد هزینه شده که این اعتبار توسط بچه های مسجد و خیرین تامین شده است.

وی اضافه کرد: کمترین میزان این گردش مالی توسط دولت و یا نهادهای دولتی و خدماتی تامین شده و این توجه مردم به مسجد و نیازهای فرهنگی را نشان می دهد اما نباید مسئولان غفلت کنند.

 

محمدیان یادآورشد: بر اساس برنامه سالانه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور بودجه ای بر اساس فعالیت کانون های مساجد به این مراکز اختصاص پیدا می کند اما این پول ها در برابر فعالیت مراکز اندک است.