ظرفیت‌های فرهنگی هنری با محوریت قرآن در نجف آباد فعال است
ظرفيت‌هاي فرهنگي هنري با محوريت قرآن در نجف آباد فعال است
همزمان با ماه مبارک رمضان:

ظرفیت‌های فرهنگی هنری با محوریت قرآن در نجف آباد فعال است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نجف آباد گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان ظرفيت هاي فرهنگي هنري با محوريت قرآن و عترت در اين شهرستان فعال شده و حال و هواي بهار در بهار فراگير است.
شناسه خبر : 61308 تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۱۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، «محبوبه عبادالهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی موسسات، کانون های فرهنگی هنری مساجد و اهالی فعال در این عرصه ها همزمان با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن رویدادهای فرهنگی در شهرها و روستاها با مشارکت دیگر دستگاه ها اجرا شد.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد افزود: محفل انس با قرآن کریم و جزخوانی روزانه از جمله برنامه هایی است که بیشتر با محوریت موسسات قرآنی و کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا شد.

وی اضافه کرد: بیش از هزار نفر مخاطب این دسته از برنامه ها بودند که کرسی تلاوت عنوان «ربیع القرآن» از جمله برنامه های شاخص این ایام بود که شهرداری نجف‌آباد محور برگزاری آن بود.

 

عبادالهی ادامه داد: هنرمندان نیز توانایی خود را با محوریت این کتاب آسمانی عرضه کردند که نگارش آیات قرآن و برپایی نمایشگاه خوشنویسی از هنرمندان این عرصه از جمله فعالیت آنان در این ماه است که انجمن خوشنویسان برنامه ریزی و اجرای آن را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه در ایام شهادت حضرت علی(ع) سوگواره نمایش نامه خوانی نیز برگزار شد، خاطرنشان کرد: این برنامه هنری «سجده گاه خونین» نام داشت.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد اضافه کرد: این برنامه های در راستای گسترش معارف اسلامی، نشاط اجتماعی، ارتقا سطح دانش اعتقادی و حال و هوای قرآنی اجرا شده که متمرکز بر مشارکت عمومی قرار دارد.