تجارب موفق جذب به مسجد شناسایی و به کار گرفته شود
تجارب موفق جذب به مسجد شناسايي و به کار گرفته شود

تجارب موفق جذب به مسجد شناسایی و به کار گرفته شود

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان گفت‌: حضور جوانان در بعضي از مساجد استان کم رنگ شده که جبران آن به بهره گيري از تجارب موفق نياز دارد.
شناسه خبر : 61382 تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۹:۵۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، «سید مهدی سیدین نیا» با اشاره به اینکه در بعضی از نقاط کارکردهای مساجد کاهش یافته و نسل جدید در این مراکز کمتر حضور پیدا می کنند، اظهار داشت: با حضور در بعضی از مساجد در هنگام نماز شاهد کاهش مشارکت و حضور جوانان و نوجوانان بوده ام و غالب نمازگزاران از گروه سنی میانسالان و پیشکسوتان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه باید زمینه سازی حضور نسل جدید در بین دیگر گروه های سنی فراهم شود، افزود:  جبران کاهش جمعیت نسل جدید در مساجد به بهره گیری از تجارب موفق نیاز دارد.

وی ادامه داد: متولیان مساجد و کانون های فرهنگی و هنری در بعضی از نقاط در جذب افراد موفق بوده اند که می توان از راهکارهای آن ها برای دیگر مراکز استفاده کرد.

 

سیدین نیا به ثبت تجارب اشاره کرد و اذعان داشت: تجارب موفق کانون های مساجد باید به ثبت برسد و زمینه تبدیل به علم آن فراهم شود چرا که چنین اقدامی در بسیاری از کشورها رقم خورده و علوم آنان در تجارب ریشه دارد.

وی ادامه داد: ثبت تجربه های موفق متفاوت از بیان آن بوده چرا که با لحاظ آداب نگارش، زمینه علمی شدن یک دستاورد کارآمد را فراهم می سازد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به دستاوردهای موفق حضور در مسجد اشاره کرد و گفت: یافتن دوستان خوب یکی از نعمت های حضور در این مراکز دینی است و می تواند در سرنوشت انسان موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: توفیق حضور در مسجد و مشارکت در برنامه های آن نیز نعمت بزرگی است که به انسان اعطا می شود و باید قدردان آن باشیم.