رمز و راز ایده‌های خلاق در جذب به مسجد
رمز و راز ايده‌هاي خلاق در جذب به مسجد

رمز و راز ایده‌های خلاق در جذب به مسجد

کانون هاي فرهنگي و هنري براي دستيابي به اهداف بلند خود خصوصا در جذب به مسجد، نيازمند سرمايه گذاري بر راز و رمز هاي ايده هاي خلاق براي جذب افراد هستند.
شناسه خبر : 61447 تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۲:۳۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، موفقیت های فردی و اجتماعی هر کدام راز و رمز هایی دارد که باعث می شود دستاوردهای مثبتی را به همراه بیاورد و جامعه و یا فرد به واسطه آن ترقی پیدا کند.

مسئولیت های فردی و اجتماعی هر کدام نیازمند کشف راهکار برای پیروزی و سربلندی هستند و نمی تواند بدون روزآمدی و بکارگیری روش های جدید و حتی بهره گیری از مدل های موفق به کامیابی دست پیدا کرد.

جامعه همواره در مسیر تغییر و تنوع نیازها قرار دارد و بسیاری از راهکارهای سنتی قادر به عملکرد مثبت و سازنده و زمینه موفقیت نیستند و ناچار باید تغییرات اساسی در رفتار، برنامه ریزی، اقدامات و ابزارهای صورت بگیرد.

مسیر توسعه و پیشرفت جامعه و تغییر نیازها و دغدغه های جامعه بر تنوع نیازهای خانواده ها و نسل های جدید نیز تاثیر گذاشته و همین موضوع باعث شده تا برنامه هایی از مد افتاده و جای خود را به اقدامات و زمینه های دیگر بدهد.

کانون های فرهنگی هنری مساجد که در بیش از یک دهه گذشته زمینه ساز جذب افراد به مراکز دینی بوده اند امروز نیز در مسیر تحولات باید خود را به روز کنند تا بتوانند بر نسل جدید تاثیر بگذارند.

رمز و راز ایده‌های خلاق در جذب به مسجد

بی توجهی به نیازها و همین راز و رمز های موفقیت باعث شده بعضی از این مراکز راکد و در تعدادی از مساجد حضور نسل جدید کمتر دیده شود.

مدیران مسئول و تیم های اجرایی کانون های فرهنگی هنری مساجد می بایست در جهت اجرایی شدن نهضت بازگشت به مسجد و همچنین احیا کارکردهای این مراکز نقش خود را به خوبی ایفا سازند.

بهره گیری از ایده های نو و تجربه های موفق

کاهش جمعیت جوانان و نوجوانان در مساجد یکی از چالش های امروز جامعه است که در برخی از مناطق مشاهده می شود و لازم است تا برای آن برنامه ریزی هدفمند صورت بگیرد.

راه و رسوم گذشته دیگر قادر به جذب حداکثری مثل قبل نبوده و چاره ای جز گذر از آن و به روز رسانی فعالیت های دیده نمی شود که موفقیت برخی از مراکز را در همین موضوع می توان دید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان که از کاهش حضور نسل جدید در بعضی از مساجد انتقاد و گلایه داشت در این باره گفت: در کنار همین نگرانی بعضی از مساجد پاتوقی برای نسل نوجوان امروزی شده و این موقیت آنان در شناخت نیازها را نشان می دهد.

رمز و راز ایده‌های خلاق در جذب به مسجد

«سید مهدی سیدین نیا» جبران کاهش جمعیت نسل جدید در مساجد را به بهره گیری از تجارب موفق توصیه کرد و اذعان داشت: متولیان مساجد و کانون های فرهنگی هنری در بعضی از نقاط در جذب افراد موفق بوده اند که می توان از راهکارهای آن ها برای دیگر مراکز استفاده کرد.

وی ادامه داد: تجارب موفق می توانند هر کدام برای کانون های مساجد یک بستر و فرصت برای رشد و پیشرفت و جذب به مسجد باشند.

سیدین نیا همچنین بر ثبت تجربه های موفق تاکید کرد و یادآورشد: این کار زمینه علمی شدن یک دستاورد کارآمد را فراهم می سازد.

رمز و راز ایده‌های خلاق در جذب به مسجد

ایده پردازی در تعامل بین کانون های مساجد

راز و رمزهایی که امروز در اختیار بعضی از کانون های فرهنگی هنری قرار گرفته حاصل تجربه دیگر مراکز بوده و این گنجینه و راهکار موثر در تعامل با همدیگر به اشتراک گذاشته شده و یا با تغییرات و اصلاحات فکرهای نو پدیدار شده است.

راهکارهای موفق برای یک مرکز می تواند برای دیگر کانون ها نیز موثر و حتی نقش چند برابری داشته باشد که به دلیل غفلت از تعاملات و میزهای اشتراکی، کمتر به این موضوع توجه می شود.

معاون ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به همین اصل تعاملی اشاره کرد و دستاوردهای آن را برشمرد که یکی از آن کشف راز و رمزهای موفقیت عملکردی بود.

محمدتقی محمدیان افزود: هم اندیشی و همکاری کانون های فرهنگی هنری با همدیگر به توسعه فرهنگی و رونق دیگر مراکز خواهد شد.

رمز و راز ایده‌های خلاق در جذب به مسجد

وی ادامه داد: موفقیت کانون ها نیازمند ایده های نو، تعامل و اشتراک گذاری ظرفیت ها است تا اینکه شبکه قوی نیز تشکیل و بتواند زمینه ساز جذب افراد بشود.

محمدیان بازآفرینی و تغییر در روش های مدیریتی کانون های مساجد را مهم خواند و اظهار داشت: در شرایط فعلی جامعه نیازمند باز تعریف یک سری از فعالیت های جدید در مدیریت کانون ها و اقدامات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: روش های گذشته و بی توجهی به تکنولوژی امکان رونق فعالیت ها را کاهش داده و بر عملکرد تاثیر می گذارد.