الگوی «مسجد قلب تپنده» به دنبال ارتباط دائمی مسجد، محله و مدرسه
الگوي «مسجد قلب تپنده» به دنبال ارتباط دائمي مسجد، محله و مدرسه
برگزیده رویداد «رشدآوند»؛

الگوی «مسجد قلب تپنده» به دنبال ارتباط دائمی مسجد، محله و مدرسه

برگزيده رويداد «رشدآوند» با بيان اينکه يکي از الگوهاي برتر رويداد ملّي «رشدآوند»، «مسجد قلب تپنده» است گفت: اين طرح برطرف کننده چالش‌هاي حضور کودکانان و نوجوانان در مسجد و برقراري ارتباط دائمي بين مسجد، محله و مدرسه را فراهم مي‌کند.
شناسه خبر : 61651 تاریخ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۲۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، یکی از الگوهای برتر رویداد ملّی «رشدآوند»، «مسجد قلب تپنده» است که برطرف کننده چالش‌های حضور کودکانان و نوجوانان در مسجد و برقراری ارتباط دائمی بین مسجد، محله و مدرسه را فراهم می‌کند.

 

»رشدآوند» عنوان رویدادی ملّی برای جمع‌آوری، ارزیابی و معرفی ایده‌های مرتبط با تقویت تعامل خانواده، مسجد و مدرسه بود که سال گذشته به همت خانه فناوری‌های فرهنگی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد و الگوی خانم اسما آقابابائیان از نجف آباد جزو الگوهای برتر این رویداد انتخاب شد.

 

آقابابائیان در توضیح ایده خود اظهار داشت: الگوی «مسجد قلب تپنده» در راستای برطرف کردن نیازهای فرهنگی و اقتصادی محله، پاسخ به شبهات و پرسش های قشر جوان و نوجوان، شورو نشاط بخشی در محله است که هدف نهایی برقراری رابطه دائمی بین مسجد، محله و مدرسه خواهد بود.

 

وی گفت: برای برقراری ارتباط با مدرسه، دوره های متنوعی برنامه ریزی و اجرا شد که می توان به دوره های تونل زمان، یو کن سی، کلر ژوبرت، فقط برای یک سیب اشاره کرد.

 

برگزیده رویداد ملّی «رشدآوند» تصریح کرد: طبق توافقی که با یک سری از مدیران مدارس انجام شد، کلاس های تقویتی دانش آموزان، جلسات اولیا مربیان و جشن های مدرسه در مساجد برگزار می شود.

 

وی درباره تجربه حضور در رویداد ملّی رشدآوند گفت: به نظر می رسید که کادر توانمند و دلسوز برگزار کننده رویداد ملّی بودند که پیگیری های مستمر در هر مرحله و در نهایت داوری بسیار با حوصله و دقت انجام شد. با توجه به چالش های متنوع در مسیر داوری این رویداد، تجربه زیادی برای شرکت کنندگان حاصل شد.

 

آقابابائیان گفت: با شرکت در این رویداد خودم رو برنده میدونم چون توانستم با چندین ایده و الگو آشنا شوم که قابلیت اجرایی داشتند و به نظرم این بهترین جایزه است.

 

وی در پایان گفت: طبق گفته مسؤلان برگزاری رویداد ملّی «رشدآوند»، قرار است تمام ایده ها و الگوهای رسیده به دبیرخانه در قالب کتاب منتشر و در دسترس عموم علاقه مندان قرار بگیرد که برای افرادی که دغدغه این مدل فعالیت ها را بسیار مفید خواهد بود.